معرفی هفت کسب‌وکار برگزیده در انگلیس
برترین‌های استارت‌آپی؛ ۷

معرفی هفت کسب‌وکار برگزیده در انگلیس

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۱۲:۰۰ | ۶ دقیقه

یک رسانه استارت‌آپی انگلیسی، صد استارت‌آپ مطرح این کشور را معرفی کرده است.

نوپانا: وب‌سایت startup.co.uk که جهت حمایت از استارت‌آپ‌های انگلیسی و معرفی آنها فعالیت می‌کند، روز دوشنبه ۱۷ می، لیستی از ۱۰۰ استارت‌آپ برتر انگلیس معرفی کرده است.

استارت‌آپ‌ها در این رده‌بندی بر اساس شاخص‌های بودجه، تعداد کارمندان، تعداد مشتریان، پتانسیل رشد و خلاقیت در محصولات امتیاز گرفته‌اند. تمامی این استارت‌آپ‌ها خصوصی هستند و پس از ژانویه ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده‌اند.

در اینجا هفت استارت‌آپ حاضر در صدر این لیست را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم:

۱- لیداستریم

«لیداستریم» (LeadStream) در واقع یک بنگاه تخصصی برای یافتن سرمایه‌گذاران است. این مؤسسه برای کارگزارانی که به دنبال جذب سرمایه برای فعالیت‌های اقتصادی خود هستند، زمینه آشنایی با افرادی که توانایی پشیتبانی و حمایت مالی از آنها را دارند، فراهم می‌کند.

لیداستریم از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرده است و تاکنون نزدیک به ۱۹۰۰ مشتری دارد.

۲- بالب

استارت‌آپ «بالب» (Bulb) در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند. فعالیت بالب بیشتر در زمینه تبلیغات برای محصولاتی است که با انرژی خورشیدی و همین‌‌طور خودروهایی که با نیروی برق کار می‌کنند. بنیان‌گذار و مؤسس استارت‌آپ بالب «آمیت گودکا» (Amit Gudka) است و این استارت‌آپ تاکنون موفق به جذب سه هزار مشتری در انگلستان شده است.

هدف بالب دعوت به صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از تجهیزاتی است که با نیروی خورشیدی کار می‌کنند.

۳- تیلز

موضوع فعالیت «تیلز» (Tails) حیوانات خانگی است. این انجمن برای حیوانات خانگی، غذای سالم و بهداشتی و در صورت لزوم امکانات درمانی فراهم می‌کند. شعار این انجمن :«دنیایی بهتر برای حیوانات خانگی با غذای سالم» است. این انجمن برای حیوانات خانگی براساس نژاد، سن و نوع دندان آنها، غذاهای سالم و متنوع تهیه می‌کند.

تیلز توسط گروهی از حامیان حیوانات راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون «جیمز دیویدسون» (James Davidson) مدیریت آن را به عهده دارد. این مؤسسه از سال ۲۰۱۴ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و تاکنون نزدیک به ۶۵۰۰ مشتری در سراسر انگلیس دارد.

(همچنین بخوانید: سبقت استهکلم از رقبای اروپایی)

۴- پرک‌باکس

هدف «پرک‌باکس» (PerkBox) ایجاد شادی و انگیزه در محل کار است و در واقع این مؤسسه یک نوع بنگاه شادی و نشاط برای کارمندان است. این مؤسسه، خدماتی از جمله بیمه تلفن همراه به صورت رایگان، تخفیف‌های ویژه برای سینما و تئاتر و مواردی از این دست برای کارمندان ادارات دولتی ارائه می‌کند. ایده این استارت‌آپ در پی انتشار خبر شیوع افسردگی در میان کارمندان شکل گرفته است.

«دیوید برنت» (David Brent) مؤسس این استارت‌آپ و مهم‌ترین مشتری پرک‌باکس، اداره گاز انگلیس و هلند است.

۵- خدمات خانه‌داری

این استارت‌آپ با طراحی اپلیکیشن، امکان درخواست نظافت‌چی از طریق تلفن همراه را امکان‌پذیر کرده است. این استارت‌آپ به مدیریت «آوین راهبرو» (Avin Rahberu) نزدیک به ۲ هزار کاربر دارد.

۶-  طراحی تشک

«سیمبا» (SIMBA) یک مجموعه تخصصی است که در زمینه طراحی تشک فعالیت می‌کند. سیمبا به مدیریت «استیو رید» (Steve Reid) و «جیمز کوخ» (‌James Cox) کمتر از یک سال است که راه‌اندازی شده است و ادعا کرده «پیشرفته‌ترین تشک‌های جهان» را طراحی و تولید می‌کند.

۷- زنجیره‌های اجتماعی

این استارت‌آپ توسط تیم‌های دانش‌آموزی و دانشجویی راه‌اندازی شده است و هدف آن به طور اختصاصی طراحی کمپین‌های اجتماعی و تبلیغاتی است. موضوع این کمپین‌ها اغلب مشکلات اجتماعی جوانان است به خصوص در مورد تحصیلات، روابط، کار و رفاه اجتماعی آنها. همه افراد این تیم جوانان زیر ۲۶ سال هستند و رسانه اختصاصی آنها به نام «اسپورف» (Sporf) در شهر منچستر واقع شده است.

منبع

(همچنین بخوانید: از مرزها عبور کنید و جهانی شوید)

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپطرح‌کسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی