استوری‌های نزدیک‌تر را ببینید
داستان جدید اینستاگرام؛ ۸

استوری‌های نزدیک‌تر را ببینید

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

از این پس ترتیب قرارگیری استوری‌ها در اینستاگرام براساس موقعیت جغرافیایی است.

نوپانا: استوری در اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای آن تبدیل شده است. آنقدر محبوب که همه ما پیش از آنکه پست‌های اینستاگرام را چک کنیم، استور‌ی‌ها را چک می‌کنیم. البته خیلی از ما فقط به این دلیل استوری‌ها را چک می‌کنیم که حلقه قرمز دور آن از بین برود. حالا اینستاگرام اعلام کرده یک قابلیت جدید دیگر به استوری اضافه کرده است که شاید برای ما سرگرم‌کننده‌تر باشد.

از این پس ترتیب قرارگیری استوری‌ها در صفحه جست‌وجوی عمومی براساس موقعیت جغرافیایی شما است. بنابراین شما می‌توانید ببینید چه اتفاقاتی در نزدیکی شما در حال وقوع است. همین‌ امکان در مورد مکان‌های دلخواه شما هم وجود دارد، نام هر شهری که دوست دارید در قسمت «تگ‌ها» بنویسید و استور‌ی‌هایی که با این تگ ثبت شده‌اند را ببینید.

(همچنین بخوانید: طوفان دیگری در راه است)

این قابلیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون خروج از خانه‌های خود در جریان بیشتر اتفاقات محیط اطراف باشند. درست مثل این است که شما در اتاق فرمان نشسته‌اید و از طریق دوربین‌های مداربسته‌ای که در گوشه‌گوشه دنیا نصب شده‌اند شاهد تمام اتفاقات هستید. شاید بتوان نام این ویژگی را نوعی گشت‌وگذار مجازی گذاشت و کاربران اینستاگرام از این پس هرکدام یک توریست مجازی هستند.

از طرف دیگر این ویژگی می‌تواند برای کمک به مسائلی مانند اطلاع‌رسانی در مورد ترافیک یا وضعیت آب‌وهوا و مواردی از این دست مفید باشد. همچنین برای فروشگاه‌های آنلاین یک فرصت جدید ایجاد می‌شود تا بتوانند مشتری‌هایی که در نزدیکی آنها هستند را شناسایی کنند. آژانس‌های مسافرتی نیز می‌توانند با نمایش موقعیت‌های گردشگری در شهرهای خود توریست‌های خارجی و داخلی جذب کنند. به گزارش نوپانا این ایده برای اولین بار توسط اسنپ‌چت مطرح شده بود و حالا اینستاگرام آن را عملی کرده است.

منبع

(همچنین بخوانید: چرا شبکه اجتماعی جدیدی از راه نمی‌رسد؟)

برچسب‌ها: جهانشبکه اجتماعیاینستاگرام
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی