۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی
قسمت سوم ۸

۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

یادگیری راه‌های درست کاهش هزینه‌، شما را کارآفرین موفق‌تری خواهد کرد.

نوپانا: کسب‌وکارهایی که در خانه یا یک مکان شخصی راه‌اندازی می‌شوند، کم‌هزینه‌تر هستند اما باز هم به ذخیره سرمایه نیاز دارند. کسب‌وکار شما در هر ابعادی که باشد، برای پیشرفت و بزرگ‌تر شدن، به سرمایه نیاز دارد. در ادامه روش‌هایی را مرور می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از اتلاف منابع مالی خود پیشگیری کنید:

۱۱- آنلاین پرداخت کنید

چه برای پرداخت مالیات و چه دیگر هزینه‌ها، تا حد ممکن حضوری اقدام نکرده و آن کار را به صورت آنلاین انجام دهید. کسب‌وکار خود را نیز به سمتی ببرید که تمام مشتریان شما بتوانند پرداخت آنلاین راحتی را تجربه کنند.

۱۲- تخفیف بگیرید

هر قیمتی که شنیدید همان موقع پرداخت نکنید. صحبت کنید و تا جایی که می‌توانید از آنها تخفیف بگیرید. قبل از خرید می‌توانید از آنها بپرسید که امکان تخفیف وجود دارد یا خیر.

۱۳- محصولات کم‌مصرف بخرید

تجهیزات و سیستم‌های کامپیوتری را قبل از خرید، از نظر میزان مصرف انرژی بررسی کرده و کم‌مصرف‌ترین‌ها را بخرید. همچنین برای نگه‌داری طولانی‌‌مدت از آنها لوازم ضروری مانند محافظ الکتریکی خریداری کنید.

۱۴- با اداره برق هماهنگ شوید

اگر مصرف برق زیادی دارید با اداره برق صحبت کنید تا هزینه‌های زیادی روی دست شما نماند. در برخی از کشورها، مصارف خانگی و صنعتی پیک مصرفی مشخصی دارند و اگر بیشتر از آن مصرف شود، قیمت‌ها به‌صورت تصاعدی محاسبه می‌شوند.

۱۵- سیستم ارتباطی خود را بهینه کنید

اگر کسب‌وکار شما نیازمند ارتباط زیاد با خارج از مجموعه است، برای آن از شرکت‌های خدماتی که این کار را با قیمت مناسب انجام می‌دهند استفاده کنید. همچنین تا حد ممکن ارتباطات را آنلاین کرده و از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که هزینه کمتری برای شما به‌دنبال دارند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت اول)

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت دوم)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارمنابع‌مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا