۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی
قسمت دوم ۸

۲۵ روش پس‌انداز در کسب‌وکارهای خانگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

یادگیری راه‌های درست کاهش هزینه‌، شما را کارآفرین موفق‌تری خواهد کرد.

نوپانا: کسب‌وکارهایی که در خانه و یا یک مکان شخصی راه‌اندازی می‌شوند، کم هزینه‌تر هستند اما این حرف به این معنی نیست که نیازی به ذخیره سرمایه وجود ندارد. کسب‌وکار شما در هر ابعادی که باشد، برای پیشرفت و بزرگ‌تر شدن، به سرمایه نیاز دارد. در ادامه روش‌هایی را مرور می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از هدر رفتن پول خود پیشگیری کنید:

۶- نمایشگاه‌ها را پیدا کنید

نمونه بسیاری از مواردی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید، در نمایشگاه‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، جای اینکه یک دستگاه را بخرید، در نمایشگاه می‌توانید با طرز کار آن به طور کامل آشنا شوید.

۷- مبادله کنید

کسب‌وکاری که در زمینه کالاهای مورد نیاز شما فعالیت می‌کند را پیدا کرده و به آن پیشنهاد دهید که به جای پول نقد، از محصول شما استفاده کند. مبادله می‌تواند هزینه‌های نقدی شما را تا حد زیادی کاهش دهد و محصول شما را به مشتریان بیشتری معرفی کند.

۸- برای زمان مبادا خرید کنید

اگر توانایی مالی شما به اندازه‌ای هست که بتوانید برای چند ماه بعد نیز مواد اولیه خریداری کنید، حتما این کار را انجام دهید. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و زمان، از نظر امنیت روانی اعضای تیم، بسیار مهم است.

۹- از اولین فروشگاه نخرید

برای پیدا کردن جای مناسب خرید، از اولین فروشگاه نخرید، بلکه از چند جای مختلف سوال کنید تا بهترین قیمت ممکن را به‌ دست بیاورید. این کار را تنها در مورد خرید مواد اولیه انجام ندهید، برای پیدا کردن بهترین خدمات هم از چند جای مختلف بپرسید.

۱۰- زودتر از موعد مالیات ندهید

تا زمانی که از شما نخواسته‌اند، دست به حساب بانکی خود نزنید. خالی کردن بد موقع حساب می‌تواند کار شما را بی‌دلیل عقب بیندازد. تنها در یک حالت زودتر پرداخت کردن مالیات می‌تواند خوب باشد و آن هم زمانی است که پرداخت شما شامل تخفیف شده است.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

۲۵ روش صرفه‌جویی مالی در کسب‌وکارهای خانگی (قسمت اول)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارمنابع‌مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا