۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ
قسمت ششم؛ ۷.۵

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

کار تیمی مستلزم نگاه درست و رعایت اصول است.

نوپانا: برای موفقیت استارت‌آپ‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد. مهم‌ترین آنها داشتن عشق و علاقه به کار تیمی است. اما همین علاقه ممکن است باعث گرفتن یا نگرفتن تصمیماتی شود که آینده استارت‌آپ را به خطر می‌اندازد. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌آید از شکست استارت‌آپ خود جلوگیری کنید:

۲۶- نداشتن هم‌بنیان‌گذار

ممکن است یک نفر در ابتدا یا در حین کار، به تنهایی توانایی مدیریت استارت‌آپ را نداشته باشد. داشتن شریک و هم‌بنیان‌گذار، منطقی‌ترین کار ممکن برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ است. علاوه بر این، وجود شریک به توانایی‌های مدیریتی اضافه می‌کند و کار گسترده‌تر می‌شود.

۲۷- افزایش خدمات به جای بازاریابی

اگر درآمد استارت‌آپ پایین بیاید، یعنی در بخش بازاریابی، مشکلاتی وجود دارد. بسیاری از مدیران به جای اینکه تمرکز خود را روی بازاریابی و جذب مشتریان بگذارند، محصول خود را تغییر می‌دهند و این کار ضرر مالی بیشتری روی دست آنها می‌گذارد.

۲۸- عدم انعطاف در برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی، اصولی‌ترین بخش کار است. هر برنامه‌ای با توجه به تغییر شرایط و فضای کار دست‌خوش تغییراتی می‌شود. اگر معتقد هستید که باید یک برنامه ثابت داشت و در هر حالتی روی آن پافشاری کرد، مطمئن باشید به سمت شکست حرکت خواهید کرد.

۲۹- تمرکز روی کمیت، نه کیفیت

ارائه محتوا نقش بسیاری در دیده شدن شما دارد. اما محتوای زیاد و کیفیت پایین باعث می‌شود کسی تمایلی به دنبال کردن شما نداشته باشد. فردی را تصور کنید که در شبکه‌های اجتماعی روزانه بیشتر از ۱۰ عکس از خود را به انتشار بگذارد. آیا تمایل دارید که او را دنبال کنید؟

۳۰- تمرکز روی طراحی، نه گرافیک

طراحی و گرافیک محصول هر دو مهم هستند، اما تمرکز بیشتر روی طراحی، اشتباهی است که اکثر تیم‌های استارت‌آپی انجام می‌دهند. طراحی‌های ساده با خلاقیتهای گرافیکی، بسیار بیشتر از طراحی‌های پیچیده همراه با یک کار گرافیکی تکراری دیده می‌شوند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت اول)

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت دوم)

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت سوم)

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت چهارم)

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت پنجم)

برچسب‌ها: استارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا