۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ
قسمت پنجم ۸

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

کار تیمی مستلزم نگاه درست و رعایت اصول است.

نوپانا: برای موفقیت استارت‌آپ‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد. مهم‌ترین آنها داشتن عشق و علاقه به کار تیمی است. اما همین علاقه گاهی ممکن است باعث گرفتن یا نگرفتن تصمیماتی شود که آینده استارت‌آپ را به خطر می‌اندازد. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌آید از شکست استارت‌آپ خود جلوگیری کنید:

۲۱- به همه حرف‌ها گوش دادن

مشورت با متخصصان کمک زیادی به رشد کسب‌وکار می‌کند، اما مشورت با افراد بی‌تجربه ممکن است به استارت‌آپ شما آسیب‌های جبران‌‎ناپذیری وارد کند. به تمام نظرات موافق و مخالف خود گوش دهید اما لازم نیست همه را عملی کنید.

۲۲- رقبا را نادیده گرفتن

مغرور شدن چه در زندگی شخصی و چه در محیط کسب‌وکار، زمینه شکست را فراهم می‌کند. کار استارت‌آپی، پر فراز و نشیب است. هرگز ادعای بزرگی نکنید و به جای اینکه دیگران را نادیده و دست‌کم بگیرید، تلاش کنید پویایی کسب‌وکار خود را حفظ کنید.

۲۳- تمرکز روی یک بخش از مشتریان

همه مشتریان را باید با یک چشم دید و در حق هیچ‌کدام اجحاف نکرد. تمرکز بیش از حد روی یک گروه از مشتریان باعث می‌شود بیشتر از هر چیزی، یک محصول یا سرویس مخصوص آنها ارائه دهید و این برای دیگر مشتریان خوشایند نیست.

۲۴- طمع بیش از حد

جاه‌طلبی ویژگی بدی نیست و اگر حق کسی ضایع نشود، می‌تواند به رشد کسب‌وکار کمک زیادی کند. اما این کار را اگر خارج از حدود توانایی خود و بدون رعایت اصول انجام دهید، طمع نامیده می‌شود و یکی از عمده‌ترین دلایل شکست استارت‌آپ‌ها نیز همین است.

۲۵- پافشاری روی ایده اولیه

ایده اولیه، اساس شروع کار است و اهمیت ویژه‌ای دارد. اما قرار نیست همیشه روی آن تعصب به خرج داد و با وجود اینکه آگاه هستیم با تغییراتی می‌توان آن را بهتر کرد، نپذیریم و روی آن تاکید کنیم. تعصب روی یک ایده ضعیف باعث می‌شود مشتریان کم‌کم استارت‌آپ را فراموش کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید

30 نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت اول)

30 نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: ((قسمت دوم)

30 نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت سوم)

30 نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: استارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا