بوم کسب‌و‌کار نخستین گام برای توسعه استارت‌آپ‌ها
کارشناس بازاریابی: ۶

بوم کسب‌و‌کار نخستین گام برای توسعه استارت‌آپ‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۵:۰۰ | ۲ دقیقه

ارژنگ: برای توسعه و رشد استارت‌آپ‌ها، نخستین گام داشتن بوم کسب‌وکار است.

نوپانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: محسن ارژنگ، کارشناس بازاریابی و کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: «ارزش پیشنهادی» و «جریان‌های درآمدی» دو گام اصلی در حوزه بوم کسب‌و‌کار است.

او همچنین با بیان اینکه ارزش پیشنهادی مهم‌ترین بخش بوم کسب‌وکار است، اظهار داشت: ارزش پیشنهادی، ارزش را از طریق مؤلفه‌های کمّی و کیفی مختلفی مانند تازگی، عملکرد، سفارشی‌سازی، انجام پروژه، طراحی، برند و خوش‌نامی، قیمت، کاهش هزینه‌ها، کاهش ریسک، دسترسی‌پذیری، راحتی و آسایش فراهم می‌کند.

این کارشناس بازاریابی و کسب‌وکارهای اینترنتی روندهای درآمدی را از دیگر ارکان بوم کسب و کار برشمرد و گفت: جریان‌های درآمدی، مهم‌ترین مسئله در پایداری یک استارت‌آپ است.

او افزود: روش‌های مختلف ایجاد جریان درآمدی شامل فروش دارایی، حق استفاده، حق اشتراک (عضویت)، اجاره یا قرض، حق استفاده از مجوز یا امتیاز، حق کارگزاری و تبلیغات می‌شود. استارت‌آپ یک کسب‌وکار مبتنی بر ایده است و از جمله مهمترین ویژگی‌های این نوع کسب‌وکار، مقیاس‌پذیری و قابل تکرار بودن است.

وی با بیان این جمله که کسب‌وکارهای نوپا موتور محرک اقتصاد جامعه به شمار می‌روند، گفت: از جمله مزایای این نوع کسب‌وکارها، رشد سریع است که باعث توسعه اقتصاد کشور شده و در نتیجه، اشتغال‌زایی خوبی نیز به همراه دارد. استارت‌آپ‌ها گامی به ‌سوی کارآفرینی و اشتغال‌زایی هستند و باید از حضور آنها در جامعه به صورت جدی حمایت شود.

(همچنین بخوانید: تکمیل بوم مدل کسب‌وکار برای استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارطرح‌کسب‌وکاربازاریابیاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.