چهار دلیل برای استخدام وکیل تجاری
کار را به کاردان بسپارید؛ ۷.۵

چهار دلیل برای استخدام وکیل تجاری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

حضور وکیل تجاری در شرایط گوناگون و از روز اول برای استارت‌آپ لازم است.

نوپانا: برای تاسیس یک استارت‌آپ، سرمایه به تنهایی لازم نیست و در این مسیر، امور حقوقی می تواند از بزرگ‌ترین موانع محسوب شود. سالیانه هزاران استارت‌آپ تاسیس می‌شود و اکثر مدیران استارت‌آپ‌هایی که به موفقیت رسیده‌اند، کارهای حقوقی در زمینه کسب‌وکار را به متخصص این حوزه می‌سپارند.

به یاد داشته باشید همواره نسبت به کاری که انجام می‌دهید، نیازهایی برای شرکت شما به وجود می‌آید. معمولاً داشتن وکیل تجاری را یکی از بهترین امکانات برای یک موسس استارت‌آپ می‌دانند. کسی که مسئول شناخت نیازها و حل موانع قانونی است. ضرورت وجود این فرد در موقعیت‌های مختلف استارت‌آپ، دلایل خاص خود را دارد:

زمان تاسیس استارت‌آپ

در زمان تاسیس استارت‌آپ، بخشی از کارها را مدیران می‌توانند بدون کمک خواستن انجام دهند، اما در زمان انجام کارهایی از  قبیل امور مشارکت، سرمایه‌گذاری و حساب‌داری، به یک وکیل تجاری نیاز است. مشارکت با افراد غریبه ممکن است صدمات کاری بزرگی به فرد وارد کند و در این مواقع یک وکیل، علاوه بر جلوگیری از فریب خوردن، به فرد کمک می‌کند تا از بهترین راه ممکن صرفه‌جویی کند.

موقع قراردادها

با رشد استارت‌آپ، استخدام افراد جدید و تغییر و افزایش تعداد قراردادها، ساختار‌ این پروسه نیاز به کار دقیق دارد. برای داشتن قراردادی که هردو طرف از آن حداکثر رضایت را داشته باشند و نیز برای اشتباه نکردن در زمان تغییر بندهای قرارداد، داشتن یک وکیل دارای اهمیت زیادی است.

هنگام سرمایه‌گذاری

در مذاکرات با سرمایه‌گذاران فرشته و بذری، چه چیزی بهتر از این، که یک وکیل تجاری همراه شما باشد. مدیران حرفه‌ای در انتخاب مشاور حقوقی، بیشترین دقت ممکن را می‌کنند، زیرا ممکن است مباحث آنقدر تخصصی باشند که هر وکیلی از آنها سر در نیاورد. بنابراین تجربه کاری مرتبط با استارت‌آپ، یکی از مهم‌ترین پیش‌فرض‌های انتخاب وکیل مناسب است.

حراست از مالکیت فکری

اگر حفاظت از سرمایه مالی کسب‌وکارتان برای شما اهمیت دارد، حضور وکیل تجاری ضروری است. او کسی است که زبان و قوانین این حوزه را می‌داند و می‌تواند مالکیت فکری استارت‌آپ را حفظ کند. این پست در بلندمدت ارزش خود را بیشتر نشان می‌دهد.

(همچنین بخوانید: در سرمایه‌گذاری تیم مهم‌تر از ایده است)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارمالکیت‌فکریقوانین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا