محافظ تعادل انسان‌ها در قدم برداشتن
استارت‌آپی که جان افراد مسن را نجات می‌دهد ۶.۵

محافظ تعادل انسان‌ها در قدم برداشتن

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

محققان ایتالیایی دستگاه هوشمندی برای جلوگیری از عدم تعادل در راه‌رفتن طراحی کرده‌اند.

نوپانا به نقل از ایران: هر ساله میلیون‌ها نفر از افراد مسن به‌ دلیل تعادل ناکافی در راه رفتن، زمین می‌افتند و از ناحیه لگن دچار شکستگی یا صدمات دیگر می‌شوند و حتی برخی هم بر اثر این برخورد دچار ضربه مغزی شده و جان خود را از دست می‌دهند. این مشکل به حدی شایع است که تنها در کشور امریکا سالانه 31 میلیارد دلار برای صدمات ناشی از سقوط افراد مسن بالای 65 سال هزینه می‌شود.

اخیراً محققان ایتالیایی محافظ هوشمندی برای افراد مسن با نام آپو (APO) طراحی و تولید کرده‌اند. این دستگاه هوشمند که اکنون در مرحله آزمایشی است، می‌تواند از افتادن این افراد هنگام راه رفتن جلوگیری کند.

ظاهر اولیه این دستگاه بسیار عجیب و بزرگ به نظر می‌رسد. این محافظ به دور کمر، پاها و باسن بسته می‌شود و می‌تواند در کمتر از 350 هزارم ثانیه از افتادن افراد مسن مطلع شده و آنها را از سقوط و آسیب نجات دهد و مانع از افتادن آنها شود. این دستگاه بر نحوه گام برداشتن کاربر نیز نظارت کامل دارد. حتی قادر است شیوه پیاده‌روی صحیح را جهت جلوگیری از افتادن، به کاربر آموزش دهد. این آموزش روی تردمیل انجام می‌شود.

محققان در تلاش هستند که این دستگاه را تا حد یک لباس راحت و امروزی ارتقا دهند تا هم سبک‌تر باشد و هم کاربر بتواند به‌ راحتی از آن استفاده کند. هنوز زمان عرضه عمومی این جامه هوشمند اعلام نشده است.

(همچنین بخوانید: با آلودگی صوتی خداحافظی کنید)

برچسب‌ها: استارت‌آپاختراعسلامت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.