تاکسی‌های قایقی که روی آب پرواز می‌کنند
رویای فیلم‌های علمی-تخیلی محقق شد؛ ۸

تاکسی‌های قایقی که روی آب پرواز می‌کنند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۸:۰۰ | ۲ دقیقه

از این محصول جدید برای حمل مسافر روی رودخانه‌های درون‌شهری استفاده می‌شود.

یک استارت‌آپ فرانسوی تاکسی قایقی ساخته که روی سطح آب حرکت می‌کند، این قایق دارای موتوری الکتریکی و طیف سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است.

به گزارش نوپانا و به نقل از مهر، استارت آپ فرانسوی SeaBubbles قایقی ساخته که طرحی شبیه یک خودرو دارد. این قایق با استفاده از هیدروفویل، چند سانتی‌متر بالاتر از سطح آب حرکت می‌کند.

این شرکت تصمیم دارد تا ۲۰۱۸ میلادی برای حمل مسافر در رودخانه های درون‌شهری از آن استفاده کند. سازندگان آن معتقدند این قایق برای شهرهایی مانند پاریس و سن فرانسیسکو مناسب است.

نمونه اولیه «تاکسی- قایق» ساخته شده چند هفته قبل رونمایی شد و ۱۰ میلیون یورو سرمایه برای تجاری‌سازی آن جمع آوری شده است.

این استار‌ت‌آپ فرانسوی، در گام نخست، طرح‌های اولیه خود برای ناوگان تاکسی‌های قایقی خودران را سال گذشته رونمایی کرده بود، فناوری مخصوص این قایق Hydeoptere نام دارد.

در این فناوری، قایق هنگام جابه‌جایی مسافران، روی آب شناور نمی‌شود. بلکه بالای سطح آن حرکت می‌کند. هواپیماها نیز با فناوری مشابه در آسمان پرواز می‌کنند. همچنین به دلیل اینکه قایق دارای موتور الکتریکی است، گازهای گلخانه‌ای منتشر نمی‌کند و فاقد سروصدا است، علاوه بر آن طیف سرعت قایق ۸۰ تا۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

(همچنین در این زمینه بخوانید: با ربات-هلیکوپتر فیسبوک،‌ در بحران‌ها اینترنت داشته باشید)

برچسب‌ها: دانشجهاننوآوریاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.