سقف‌های خورشیدی در دسترس همه
صرفه‌جویی در کنار زیبایی ۷

سقف‌های خورشیدی در دسترس همه

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

ایلان ماسک: تسلا فروش سقف‌های خورشیدی خود را شروع کرده است.

نوپانا: ایلان ماسک مدیرعامل استارت‌آپ بزرگ تسلا، به صورت رسمی در صفحه شخصی توییتر خود اعلام کرد که این شرکت در زمینه سقف خورشیدی، سفارش‌گیری را شروع کرده است.

به گزارش نوپانا، تسلا چهار نمونه از این سقف‌ها را تولید کرده که در فاز اول فروش خود، دو مدل از آنها را عرضه می‌کند: طرح شیشه‌ای صاف (smooth glass) و کاشی‌های شیشه‌ای بافت (textured glass tiles). این در حالی است که تولید انبوه دو مدل دیگر آن یعنی فرنچ اسلیت (French slate) و توسکان‌گلس (Tuscan glass) به سال 2018 موکول شده است.

(همچنین بخوانید: آسفالت با مواد بازیافتی جایگزین می‌شود)

تسلا از این مدل سقف خورشیدی خود در اکتبر 2016، یعنی یک ماه قبل از اینکه مدل دیگری به نام سولارسیتی(SolarCity) را در قراردادی به ارزش 2.1 میلیارد دلار خریداری کند، رونمایی کرد. در همان زمان ایلان ماسک گفته بود: تسلا درصدد است چهار مدل متفاوت از کاشی‌های خورشیدی زیبا را برای ترغیب بیشتر مشتریان برای کنار گذاشتن پنل‌های خورشیدی قدیمی تولید کند.

این شرکت برای تولید سلول‌های خورشیدی روی سقف خود، با شرکت پاناسونیک، همکاری کرده است و سلول‌های خورشیدی خود را در شهر نیویورک، برای تسلا تولید می‌کند. ماسک توضیح داد: این طرح امسال در آمریکا عملی می‌شود و تا سال آینده، امکان ارسال و نصب آن برای مشتریان کشورهای انگلیس و استرالیا وجود خواهد داشت.

(همچنین بخوانید: تبدیل فعالیت‌های ورزشی به انیمیشن سه‌بعدی)

برچسب‌ها: تکنولوژینوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا