هدف اصلی دانشگاه باید تربیت کارآفرین باشد
مدیر دفتر سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم: ۶.۵

هدف اصلی دانشگاه باید تربیت کارآفرین باشد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ - ۱۵:۰۰ | ۲ دقیقه

خسرو پیری: هدف اصلی دانشگاه‌ها باید طوری باشد که بتوانند کارآفرینانی را تربیت کنند و باعث افزایش اشتغال‌زایی شوند.

نوپانا به نقل از آنا: خسرو پیری، مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم با برشمردن شاخص‌های دانشگاه کارآفرین خبر داد: وزارت علوم در دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری کارگروهی را تشکیل داده که وظیفه آن تدوین شاخص‌های دانشگاه کارآفرین است، بطوری که در آینده هدف اصلی دانشگاه‌ها باید طوری باشد که بتوانند کارآفرینانی را تربیت کنند و باعث افزایش اشتغال‌زایی شوند.

او در گردهمایی اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهر همدان که به مناسبت گرامی‌داشت روز معلم و هفته آموزش برگزار شده بود، به شاخص‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و درباره راه‌اندازی مرکز رشد و پارک علم و فناوری در این حوزه، گفت: باید با برنامه‌های یکساله، پنج ساله و راهبردی به این شاخص‌ها دست پیدا کنیم که در تمام دانشگاه‌های مطرح کشور، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری عملیاتی شده است و در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک برنامه راهبردی متفاوت‌تر از برنامه‌ سایر دانشگاه‌های کشور خواهیم داشت.

او به تفاهم‌نامه‌ میان دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه می‌تواند زمینه تشکیل نهادهای درون‌دانشگاهی که فناوری‌های عملی را شکل می‌دهند، به وجود آورد. بنابراین انتظار داریم که اساتید و دانشجویان این دانشگاه بتوانند در آینده نزدیک جزء پیشگامان ایجاد تحول در صنعت کشور محسوب شوند.

(همچنین بخوانید: حمایت ازاستارت‌آپ‌ها، حمایت از دانشگاه است)

برچسب‌ها: ایراناقتصاد دانش‌بنیانکارآفرین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.