شتاب‌دهنده ملی راه‌اندازی می‌شود
مجری حمایت از شرکت‌های نوپا در مخابرات ایران: ۷

شتاب‌دهنده ملی راه‌اندازی می‌شود

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۶:۰۰ | ۵ دقیقه

احمد علمایی: جذب شرکت‌های نوپا در چند مرحله پیش‌شتاب‌دهی، شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام می‌شود.

نوپانا به نقل از مهر: مجری حمایت از شرکت‌های نوپا در شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی شتاب‌دهنده ملی برای حمایت از استارت‌آپ‌های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خبر داد و نحوه پذیرش این شرکت‌های نوآور را تشریح کرد.

احمد علمایی، با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران در راستای رسالت خود در جهت حمایت از تولید ملی، به دنبال ایجاد بستری برای حمایت از شرکت‌های نوپا است اظهار داشت: به زودی شتاب‌دهنده ملی در سطح کلیه استان‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد که هدف از آن، حمایت از کسب وکارهای نوپا و سرمایه گذاری خطرپذیر برای ایده‌هایی است که توانایی رسیدن به محصول را ندارند.

وی ادامه داد: حمایت از ایده های نو در سه بخش سخت افزار، نرم افزار و محتوا صورت می‌گیرد و تمرکز بیشتر ما برای بهره‌برداری از سرویس‌های نو و تجهیزات مربوط به فناوری‌های جدید از جمله اینترنت اشیاء است.

علمایی با اشاره به نقطه ضعف مراکز شتاب‌دهنده در کشور به دلیل عدم اتصال به بازار مصرف، خاطرنشان کرد: در برنامه ایجاد شتاب‌دهنده ملی، ایجاد شبکه‌ای از همکاران تجاری برای اتصال به بازار مصرف در دستور کار است چرا که شبکه مخابراتی کشور به بازار و مشتریان متصل است و این می‌تواند نقطه قوتی برای ارائه محصول شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ در بازار باشد و ایده‌ها به راحتی قابل تجاری‌سازی خواهند بود.

مدیرکل تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این پروژه تا مردادماه اجرایی می‌شود و استارت‌آپ‌ها امکان جذب در این شتاب‌دهنده را خواهند داشت، تاکید کرد: هم‌‌اکنون در حال انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی هستیم که نیاز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارند. از سوی دیگر طرح‌های ارائه شده را برای ورود به بازار ارزیابی می‌کنیم.

وی در خصوص نحوه جذب ایده‌های نو، گفت: محدودیتی برای ایده‌ها قائل نیستیم و هر شرکت نوپا و استارت‌آپی می‌تواند از امکانات سخت‌افزاری و فضایی که مخابرات در اختیارش قرار می‌دهد استفاده کند. در همین حال مبلغ ۵۰ میلیون تومان، علاوه بر امکانات درنظرگرفته شده، به استارت‌آپ‌ها تعلق می‌گیرد.

علمایی هدف از ایجاد یک شتاب‌دهنده در سطح ملی و به صورت یکپارچه را اتصال محصولات تولیدی حوزه محتوای فضای مجازی به بازار عنوان کرد و افزود: یک شرکت نوپا و نوآور به تجاری‌سازی ایده نیاز دارد و مخابرات می‌تواند از این طرح‌ها حمایت کند.

مجری حمایت از شرکت‌های نوپا در شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: شتاب‌دهنده ملی در مرکز و شعب آن در کلیه استان‌های کشور به صورت متمرکز اداره و مدیریت می‌شوند و از ایده‌ها و کسب‌وکارهایی در خصوص خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های پزشکی، شهر هوشمند، وسایل نقلیه و انرژی حمایت می‌کند.

مدیرکل تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران گفت: جذب شرکت‌های نوپا در چند مرحله پیش‌شتاب‌دهی، شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر صورت می‌گیرد.

(همچنین در این زمینه بخوانید: در زمینه آی‌تی، قابلیت درآمدزایی میلیونی داریم)

برچسب‌ها: ایرانشتاب‌دهندهاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.