مدیران نگرش خود را اصلاح کنند
عضو هیئت مدیره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: ۷.۵

مدیران نگرش خود را اصلاح کنند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

فیضی: هیچ نهادی بهتر از استارت‌آپ‌ها پاسخگوی انتظارات و نیازهای مردم نیست.

نوپانا: عضو هیئت مدیره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در خصوص کسب وکارهای نوپا گفت: لازم است باور به استارت‌آپ‌ها در جامعه نهادینه شود و برای تولید و اشتغال، برنامه‌های مدون و سنجیده شده در نظر گرفت. شعار دادن به تنهایی کاری را پیش نمی‌برد؛ بلکه باید موانع پیش روی استارت‌آپ‌ها را از سر راه برداشت، راهکارهای توسعه آنها را عملیاتی کرد و با تحلیل مشکلات این حوزه مسیر این کسب‌وکارهای نوپا را هموار کرد.

محمد فیضی در ادامه افزود: سودآوری استارت‌آپ‌ها برای اقتصاد کشور با هیچ حوزه‌ای قابل مقایسه نیست؛ بنابراین برای توسعه اقتصادی، باید با رفع موانع قانونی که پیشِ‌روی این شرکت‌ها قرار دارد، به سمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا گام برداریم.

(درباره این موضوع، بیشتر بخوانید: کلید حل مشکلات کشور در دست استارت‌آپ‌ها)

او با اشاره به ریشه مشکل در کشور اظهار داشت: مشکل اصلی در نظام اداری است که تمایلی به پذیرش نخبگان ندارد و آنگونه که باید، از ایده‌های جدید حمایت نمی‌کند.

فیضی در ادامه توضیح داد: نظام اداری به انجام کارهای یکنواخت عادت دارد که ثبات وضع موجود را تضمین می‌کند. در صورتی که این قالب‌ها باید شکسته شوند و با ایجاد واحدهایی مانند واحدهای تحقیق و توسعه در سازمان‌ها، از ایده‌های جدید حمایت بیشتری انجام شود و در نهایت ما را به سمت اشتغال و تولید هدایت کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با ادامه حفظ وضع موجود، کاری از پیش نمی‌رود. تغییرات باید از بالا به پایین باشد. یعنی ابتدا لازم است مدیران نگرش خود را اصلاح کنند، در این صورت بدنه سازمان نیز همراه با تغییر نگرش آنها بهبود پیدا خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره کمیسیون برنامه و بودجه در انتها خاطرنشان کرد: بدیهی است با ورود تکنولوژی به چرخه زندگی مردم، سطح کیفیت زندگی آنها تغییرات شگرفی داشته است و سلیقه و انتظارات مردم، روزبه‌روز تغییر می‌کند. در این میان، هیچ نهادی بهتر از استارت‌آپ‌ها پاسخگوی انتظارات و نیازهای مردم نیست.

(همچنین بخوانید: برخورد سلیقه‌ای با استارت‌آپ‌ها را کنار بگذارید)

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپاقتصاداشتغال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.