پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی
قسمت اول ۸

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

انجام منظم بعضی از کارها، کارآفرینان را از بیشتر از همیشه موفق‌ می‌کند.

نوپانا: کسی نمی‌تواند ادعا کند که بهترین کارآفرین دنیا است و بدون هیچ ایراد و اشتباهی کارش را انجام می‌دهد. اما در این‌که برخی از کارآفرینان با اختلاف زیادی از دیگران بهتر هستند و موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، شکی نیست. بیشتر از استعداد، یادگیری و استفاده از تجارب دیگران آنها را از دیگران متمایز می‌کند. آنها در برنامه روزانه خود کارهایی انجام می‌دهند که شاید دیگران فکر کنند اهمیتی ندارند، اما در حقیقت راز موفقیت آنها، داشتن این عادات مثبت و سازنده است.

1- کتاب می‌خوانند

داستان، شعر، کتاب‌های علمی‌تخیلی و هرگونه دیگری از کتاب‌ها را می‌خوانند. به هر کتابی که می‌خوانند فکر می‌کنند و نگاه‌های تازه‌ای به دست می‌آورند. برای آنها مطالعه یک عادت لذت‌بخش است و وقت مشخصی ندارد.

2- از اخبار مطلع‌اند

یک کارآفرین موفق خوب می‌داند که در اطرافش چه رخ می‌دهد و از جنبه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، به محیطی که در آن کار می‌کند اشراف دارد. کارآفرینان موفق خوب می‌دانند که دانش و اطلاعات، چیزهایی نیستند که بتوان بر آنها قیمت گذاشت.

3- در گردهمایی‌های اقتصادی حضور دارند

برای کارآفرینان بزرگ، هیچ همایش و برنامه‌ای که مرتبط با کارشان باشد، بیهوده نیست. آنها به این رویدادها به چشم دانشگاه نگاه می‌کنند و کسب‌وکار خود را با آخرین تغییرات روز، هم‌جهت می‌کنند.

4- مراقب رقبا هستند

یک کارآفرین برجسته، آنقدر دقیق رقبای خود را می‌شناسد که قبل از مشتریان می‌داند که محصول بعدی آن چیست و برای ضرر نکردن و از دست ندادن مشتریان خود، همیشه راهکارهای تازه‌ای دارد.

5- نقش‌های تازه می‌پذیرند

یک کارآفرین که یک کسب‌وکار تیمی راه‌اندازی می‌کند، همیشه به‌عنوان مدیر باقی نمی‌ماند و در کنار آن، نقش‌های دیگری نیز به‌عهده می‌گیرد و در زمان‌های لازم، جای دیگران نیز کار می‌کند. امتحان کردن موقعیت‌های تازه یکی از خصوصیات اصلی این افراد است.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

برچسب‌ها: کارآفرینموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا