چگونه از تنش‌های مالی در استارت‌آپ جلوگیری کنیم؟
پنج راه بهبود مدیریت مالی؛ ۷

چگونه از تنش‌های مالی در استارت‌آپ جلوگیری کنیم؟

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

در مسائل مالی با احتیاط عمل کنید تا از موفقیت کسب‌وکار خود لذت ببرید.

 نوپانا: کار در یک استارت‌آپ مثل بازی کردن با یک توپ است، عدم قطعیت و ثبات در این بازی، همیشه نگران‌کننده است، البته هیجان خاص خودش را هم دارد. اما زمانی که پای مسائل مالی به میان می‌آید اوضاع کمی دشوارتر می‌شود. کار کردن تا دیروقت و تحویل به موقع کارها، ممکن است شما را فرسوده کند. بنابراین باید برنامه‌های مالی خود را زودتر مشخص کنید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید. می‌توانید از این توصیه‌ها در جهت برنامه‌ریزی بهتر استفاده کنید:

1- یک حساب پس‌انداز برای موارد احتمالی ایجاد کنید

 با صرفه‌جویی و پس‌انداز درآمدهای خود در ماه‌های اولیه می‌توانید اتفاقات ناگوار آینده را بیمه کنید. چه در یک شرکت استارت‌آپی کار کنید چه یک شرکت غیر استارت‌آپی، این یک دستور کلی است و می‌تواند در مواقع ضروری شما را نجات دهد.

2-  کارت‌های اعتباری خود را مرتباً چک کنید

کارت‌های اعتباری در صورت استفاده برنامه‌ریزی‌نشده، می‌توانند به دردسر بزرگی تبدیل شوند، حداقل در ماه‌های اولیه باید مراقب باشید تا همه درآمد شما به کارت‌های اعتباری تزریق نشوند.

3- امور مالیاتی خود را پیگیری کنید

پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی و درک قوانین آنها کاری دشوار است، اما برای پیش‌گیری از وقوع اتفاقات ناگوار باید آن را انجام دهید. با یک کارشناس مالیات مشورت کنید و از سیستم کسر مالیات خود مطمئن شوید.

4- از گرفتن وام‌های غیرضروری پرهیز کنید

ممکن است به شما برای کار در یک استارت‌آپ حقوق خوبی بدهند و شما تصور کنید این پول می‌تواند شما را به همه چیزهایی که همیشه می‌خواستید برساند. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه خطراتی هم وجود دارد، عملکرد استارت‌آپ‌ها با توجه به شرایط و عملکرد بازار متغیر است، در چنین شرایطی حقوق و دستمزد شما نیز با افزایش یا کاهش همراه خواهد بود. قبل از گرفتن وام‌های سنگین برای خریدهای بزرگ مانند ماشین و خانه، باید به عواقب و نتیجه نهایی استارت‌آپ فکر کنید.

5- همواره به دنبال فرصت‌های جدید باشید

فارغ از اینکه استارت‌آپی که در آن کار می‌کنید به خوبی پیش می‌رود یا نه، باید برای خود برنامه‌ریزی‌های دیگری نیز داشته باشید. همواره ایده‌های جدید برای ایجاد فرصت‌های دیگر در سر داشته باشید و سعی کنید تک‌بُعدی نباشید.

حتما تا کنون دریافته‌اید که کار در یک استارت‌آپ، مثل سفر در یک جاده پرپیچ‌ و خم است. اگر در مورد مسائل مالی با احتیاط عمل کنید نیازی نیست بیش از حد نگران باشید و می‌توانید از این سفر لذت ببرید.

منبع

(همچنین در این زمینه بخوانید: 6 میان‌بر کشنده برای استارت‌آپ)

برچسب‌ها: استارت‌آپمنابع‌مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی