پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت چهارم ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبرو می‌شود. اما استعداد شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن، فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی آن را دارد و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند و در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. قسمت چهارم:

16- با همه صحبت می‌کند

کودکان مستعد کارآفرینی، از نظر کلامی هم بهتر از دیگران هستند و می‌شود گفت با هرکسی، هرچقدر هم محدود و ابتدایی، می‌تواند دیالوگ برقرار کند. نسبت به بقیه همسالان خود، کمتر از غریبه‌ها و وارد شدن به محیطی که افراد ناشناس در آن هستند، واهمه دارد.

17- به سراغ شکست‌ها می‌رود

این کودکان چون زیاد کار می‌کنند و در جاهای مختلفی خود را سرگرم می‌کنند، بالطبع زیاد هم شکست می‌خورند. آنها پس از مدتی و در اولین فرصت، به سراغ موقعیت‌هایی می‌روند که نتوانستند آنها را کامل انجام دهند.

18- مدیریت می‌کند

شاید عجیب به نظر برسد، اما کودکانی که استعداد کارآفرینی دارند، از همان کودکی با صدای بلند دیگران را مدیریت می‌کنند. به‌عنوان مثال در یک بازی، آنها دستورالعمل‌ها را برای همه می‌خوانند و در حین آن دیگران و نظم بازی را مدیریت می‌کنند.

19- هدف‌ تعیین می‌کند

چه در مسائل کوچک و چه بزرگ، هدف‌هایی مشخص می‌کند و آنها را دنبال می‌کند. منتظر نمی‌ماند تا دیگران برای او چارچوب و هدف مشخص کنند و به جای اینکه دنبال علایق دیگران برود، اهداف خودش را در اولویت قرار می‌دهد.

20- چالش‌های هرکار را پیدا می‌کند

در هر کاری به دنبال میانبر زدن و یا راحت انجام دادن آن نیست، بلکه سعی می‌کند از آن لذت ببرد و خود و توانایی خود را به چالش بکشاند. در یک بازی تیمی، او به دنبال هم‌تیمی شدن با قوی‌ترین افراد نیست، بلکه سعی می‌کند تیم خودش را داشته باشد و در شرایط دشوار پیروز شود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت اول)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت دوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت سوم)

برچسب‌ها: کارآفرینروان‌شناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا