پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت پنجم ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبرو می‌شود. اما استعداد، شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن، فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی آن را دارد و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند و در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. قسمت پنجم:

21- به همه کمک می‌کند

کودکان مستعد کارآفرینی، به فکر دیگران هستند و متوجه این موضوع هستند که با کار تیمی موفقیت بیشتری به دست می‌آید. آنها از کمک کردن به هیچ کسی دریغ نمی‌کنند و تا جایی که بتوانند در کنار دیگران هستند.

22- دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد

این افراد راه این کار را پیدا می‌کنند و همیشه به فکر افراد مهم زندگی خود هستند. یعنی هرچقدر هم درگیر کارهای شخصی باشند، باز هم خانواده و دوستان خود را فراموش نمی‌کنند.

23- کارها را تقسیم‌بندی می‌کند

کودک مستعد کارآفرینی، با برنامه‌ریزی زندگی می‌کند و یکی از عادات او این است که جزییات برنامه خود را می‌نویسد و به آنها عمل می‌کند. در حقیقت آنها برنامه‌ریزی را پیش‌فرض هر فعالیتی می‌دانند.

24- به خودش افتخار می‌کند

این کودکان، همانی هستند که دلشان می‌خواهد و به همین خاطر با اعتماد‌به‌نفس‌تر از دیگران رفتار می‌کنند و به خودشان افتخار می‌کنند. آنها می‌دانند آینده روشنی دارند و با روی باز به سمت آن حرکت می‌کنند.

25- مدیریت بحران می‌کند

این افراد در موقعیت‌های پیچیده، به کمک دوستان خود می‌آیند و مشکلات آنها را حل می‌کنند. در حقیقت ذهن آنها در تحلیل موقعیت و ارائه راهکار بسیار خوب عمل می‌کند و برای هر معضل، راه حلی پیدا می‌کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

نجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت اول)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت دوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت سوم)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: کارآفرینروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا