پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن
قسمت سوم ۸

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

تفاوت‌های رفتاری و استعداد افراد، از سنین پایین بروز پیدا می‌کنند.

نوپانا: داشتن استعداد، برای موفقیت کافی نیست و انجام هرکاری بدون تلاش و پشتکار با شکست روبرو می‌شود. اما استعداد شانس موفقیت فرد را بیشتر می‌کند و چیزی است که در صورت کشف آن فرد دست به کاری می‌زند که ذاتاً هم توانایی آن را دارد و هم به آن علاقه دارد. کارآفرینان از جنبه‌های گوناگونی با انسان‌های اطراف خود تفاوت دارند و در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را مرور می‌کنیم. قسمت سوم:

11- به راحتی تسلیم نمی‌شود

کودکان مستعد کارآفرینی، همیشه درگیر چالش‌های تازه می‌شوند و در صورتی که احساس کنند در حال شکست‌ خوردن هستند، باز هم کوتاه نمی‌آیند و کارشان را ادامه‌ می‌دهند. در آنها نوعی لجبازی مثبت وجود دارد که باعث می‌شود در هر کاری موفق شوند.

12- عادت‌های خاصی دارد

این افراد دنباله‌رو دیگران نیستند و برای خود، عادات و سرگرمی‌هایی دارند که توسط دیگر همسالان آنها درک نمی‌شوند و حتی گاهی به‌خاطر آنها مورد تمسخر قرار می‌گیرند. اما همانطور که در نکته قبل گفته شد، آنها به‌راحتی از کاری که دوست دارند دست نمی‌کشند.

13- از کارهای سخت نمی‌ترسد

کودکی که ذاتاً کارآفرین است، به دنبال بهترین‌ها حرکت می‌کند و کارها را با دقت و کامل انجام می‌دهد. این افراد به کم قانع نمی‌شوند، در نتیجه به دنبال کارهای آسان نمی‌روند و خود را درگیر چالش‌های بزرگ می‌کنند.

14- خطرپذیری بالایی دارد

این‌طور نیست که این افراد چشم بسته و بدون فکر قبلی خود را درگیر هر کاری کنند و دائماً درحال ریسک کردن باشند، بلکه چون همیشه به دنبال پیشرفت هستند، در مورد انجام هر ریسکی فکر می‌کنند و اگر خطری آنچنانی تهدیدشان نمی‌کرد، دست به آن می‌زنند.

15- دوستان تازه‌ای پیدا می‌کند

این افراد تا جایی که می‌توانند با دیگران دوست می‌شوند و از دوستان تازه استقبال می‌کنند. آنها انسان‌ها را دوست دارند و از ارتباط با آنها نمی‌ترسند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت اول)

پنجاه عادت کودکان مستعد کارآفرین شدن (قسمت دوم)

برچسب‌ها: کارآفرینسرمایه‌انسانیروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا