30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق
قسمت ششم ۸

۳۰ چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

همیشه‌ موقعیت‌های دشوار پیش می‌آید و نگاه‌های متفاوتی به هر وضعیت وجود دارد.

نوپانا: در دنیای کسب‌وکارها، موقعیت‌های دشوار زیادی به‌وجود می‌آید. چیزی که در این موقعیت‌ها و چالش‌ها مهم است، نگاه کارآفرین‌ به آنها است. بعضی از کارآفرینان این موقعیت‌ها را تهدیدی بزرگ و نشانه‌ای از شکست می‌دانند، اما برای برخی دیگر دوست داشتنی هستند. از دید آنها، هرکدام از چالش‌هایی که در ادامه می‌آیند، فرصتی است برای پیشرفت و سنجش قدرت مدیریت و بهبود وضعیت کسب وکار. قسمت ششم:

26- دیگران فکر کنند شما نمی‌توانید

بعید نیست که در موقعیتی، یکی از دوستان شما فکر کند که دیوانه شده‌اید و مسیر اشتباهی را پیش گرفته‌اید. در واقع این‌گونه قضاوت ها برای کارآفرینان بزرگ اهمیتی ندارد. علاوه بر آن، فرصتی است برای اثبات اینکه آنها اشتباه می‌کنند.

27- بیشتر از سرمایه، خرج کردن

انجام این کار ممکن است خطرآفرین باشد. اما نمی‌شود گفت لزوماً اشتباه بزرگی است و اگر حساب‌شده و با برنامه‌ریزی انجام شود، می‌تواند نتایج خوبی نیز در پی داشته باشد. کارآفرینان جسور گاهی عمداً این ریسک‌ها را می‌پذیرند.

28- تغییر ایده توسط کارمند

ایده‌های هر فرد مانند بچه‌های او می‌مانند. هیچ پدر و مادری نمی‌تواند تضمین کند که فرزندش در آینده به چه مسیری خواهد رفت و چگونه انسانی خواهد بود. پس یک کارآفرین خوب از این مسئله آگاه است و قبل از هر واکنش درست یا غلط، با فرد مورد نظر صحبت می کند.

29- به مخاطره افتادن برنامه

پشت ایده‌ها ممکن است اطمینانی وجود نداشته باشد. اما بخشی از جذابیت داستان همین‌جاست. یعنی کارآفرین با هیجان به دنبال کار مورد علاقه خود می‌رود و از انجام دادن آن بیشتر از نتیجه، لذت می‌برد.

30- رشد بیش از حد سریع

رشد سریع لزوماً خوب نیست و آمادگی‌های خودش را نیاز دارد. گاهی کارآفرین خود را در وضعیتی می‌بیند که گویا بیش ار توانایی او و ظرفیت کسب‌‌وکارش است. اما نگران نمی‌شود و ان را علامت این می‌داند که کارآفرین موفقی است.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت اول)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت دوم)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت سوم)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت چهارم)

30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت پنجم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا