معیارهای جدید سئو
تغییرهای تأثیرگذار کوچک در رده‌بندی سایت‌ها ۷.۵

معیارهای جدید سئو

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۵:۰۰ | ۵ دقیقه

مهم‌ترین نکاتی که در سال ۲۰۱۷ سئوی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

نوپانا به نقل از شنبه‌مگ: چنانچه بخواهید در سال ۲۰۱۷، رده بهتری در موتور‌های جست‌وجو داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم گرایش‌های نوظهور زیر را جدی بگیرید.

1- استفاده از آمازون برای جست‌وجوی کالاها افزایش پیدا می‌کند

در سال پیش‌رو، آمازون از گوگل در زمینه جست‌وجوی اطلاعات محصولات مختلف، پیشی می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که باید برای سئوی بهتر در سایت آمازون رتبه‌بندی داشته باشید. داشتن رتبه حتی در یک کلیدواژه، شانس شما را افزایش می‌دهد.

2- افزایش محبوبیت جست‌وجو‌های ویدئویی، چند‌رسانه‌ای و صوتی

امروزه افراد تمایل کمتری برای خواندن متن دارند، در عوض می‌خواهند ویدئو تماشا کرده و یا به فایل‌های صوتی گوش ‌کنند. دستگاه‌های جست‌وجوی صفحه اصلی، محور امکان جست‌وجوی جستارهای مورد نظر افراد را بدون تایپ چیزی فراهم می‌کند. به عبارتی آنها سوالی را می‌پرسند ‌و پاسخ آن را دریافت می‌کنند.

3- اهمیت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تغییرات عمده‌ای را در جست‌وجوگر گوگل ایجاد کرده است. در سال جاری، شاهد اتخاذ فناوری‌های خودآموخته و فناوری‌های پیشروی گوگل از سوی شرکت‌ها خواهیم بود. هوش مصنوعی به یکی از اجزای مهم صفحات پیشنهادی اصلی گوگل تبدیل شده است. بنابر تحقیقات صورت‌گرفته، صفحات دارای معیارهای کاربری خوب ،در نتایج موتور جست‌وجوگر رده بالاتری را نشان می‌دهند، در حالی که صفحات دارای معیار کاربری پایین‌تر، بازدید کمتری خواهند داشت.

4- اهمیت موبایل بیشتر می‌شود

 اهمیت تلفن‌های هوشمند بر کسی پوشیده نیست اما در سال جاری احتمالاً شاهد سئوی موبایلی بیشتر و اتخاذ استراتژی سئوی متناسب با تلفن‌های هوشمند از سوی کسب‌و‌کارها خواهید بود. در سال‌های اخیر صفحات وب، برمبنای اولویت کامپیوترهای شخصی رتبه‌بندی می‌شدند، اما در سال پیش‌رو این رویکرد تغییر کرده و اولویت با دستگاه‌های تلفن همراه خواهد بود. بنابراین سایت خود را برای کاربرد در موبایل بهینه‌‌سازی کنید در غیر این‌صورت ترافیک بسیاری را از دست می‌دهید.

5- گسترش صفحات موبایلی با سرعت بالا

پروتکل‌های صفحات موبایلی پرشتاب منابع بازی هستند که امکان ایجاد صفحات با قابلیت بارگذاری فوری در دستگاه‌های تلفن همراه را برای وب‌مسترها فراهم می‌کنند. به عبارتی این صفحات، صفحه‌های وب را در کسری از ثانیه روی سیستم عامل‌های موبایل باز می‌کنند.

تغییرات ساختاری بسیار جزئی می‌تواند سرعت بارگذاری سایت شما را تا چهار برابر افزایش دهد، در حالی که استفاده از اطلاعات را هشت برابر کاهش می‌دهد. به عبارتی تبدیل صفحات وب به صفحات موبایلی پرشتاب، منجر به افزایش ۳۰ درصدی ترافیک سایت و در نهایت افزایش مخاطبان می‌شود.

6- قوانین طراحی بهتر

گوگل مرجع اصلی در مورد رابطه کاربری است. انتظار می‌رود در سال جاری، وب‌سایت‌هایی که طراحی مناسب‌تری از لحاظ رابطه کاربری داشته ‌باشند، اختلاف زیادی نسبت به رقبایشان در رده‌بندی گوگل به خود اختصاص دهند.

7- اهمیت بهینه‌سازی تصاویر

اگر تمرکز شما برای بهینه‌سازی وب‌سایت، تنها معطوف به متن است، بهتر است در استراتژی خود بازنگری داشته باشید؛ چراکه در سال ۲۰۱۷ موتور‌های جست‌وجو در مقایسه با دیگر انواع محتوا، تمرکز بیشتری بر سئوی تصویر خواهند داشت. بنابراین سایت خود را از لحاظ تصاویر بهینه کنید. چنانچه قصد دارید رتبه بالاتری را در موتور‌های جست‌وجو کسب کنید و رقبای خود را پشت سر بگذارید، باید از استراتژی‌های نوین سئو استفاده کنید.

برچسب‌ها: وبتجارت الکترونیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.