اتاق فکر دولتی برای استارت‌آپ‌ها در هند
دولت هندوستان آماده ورود به مرحله بعدی صنعت ۸

اتاق فکر دولتی برای استارت‌آپ‌ها در هند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۱ | ۳ دقیقه

دولت هندوستان به‌تازگی برای توسعه و بهبود فرایند عملکرد استارت‌آپ‌ها در این شبه‌قاره اقدام به راه‌اندازی یک سیستم ویژه برای حمایت از تفکرهای استارت‌آپی کرده است.

به گزارش سیناپرس، استارت‌آپ به‌عنوان رویکرد مدرن دنیای پیرامون ما شناخته  می‌شوند و بدون شک صنایع مختلف بدون آن‌ها هیچ شباهتی به شرایط فعلی نخواهد داشت. با این تفاسیر بسیاری از کشورها ازنظر دولتی به دنبال راه‌اندازی راهکارهای حمایتی از استارت‌آپ هستند تا بتوانند به کمک آن به  شرایط این نوع کسب‌وکارها رونق بیشتری بدهند.

یکی از کشورهایی که در میانه میدان قرار داشته و شرایط عجیبی را ازنظر استارت‌آپ تجربه می‌کند، هندوستان است. این شرکت که در حال مهاجرت از یک کشور متوسط به‌سوی یک کشور صنعتی و سرمایه‌داری بزرگ است، به‌تازگی اقدامات ویژه‌ای را برای بهبود عملکرد استارت‌آپ  ها اتخاذ کرده  است.

اصلی‌ترین رویکرد یاد شده شامل استفاده از یک اتاق فکر است که در با نام مخزن فکر (Think tank) شناخته خواهد شد. این اتاق فکر موجب می‌شود تا فناوری‌هایی که در آینده قرار است رو به رشد باشند، شناسایی و به استارت‌آپ‌های نوظهور معرفی گردند.

این سیستم با نظارت مستقیم وزارت کار هندوستان و با همکاری مراکز دولت الکترونیکی انجام می‌شود و می‌تواند یک الگوی موفق برای سایر کشورها باشد تا به کمک آن پیشرفت  زیادی در این زمینه داشته باشند. در این میان این امر می‌تواند به جایگاه هندوستان در سازمان تجارت جهانی کمک شایانی کرده و وضعیت بی‌تحرک این کشور در قبال قوانین این سازمان را تغییر بدهد.

از سوی دیگر پیشرفت صنایع تجارت الکترونیک در این کشور نشان‌دهنده پتانسیل بالا برای این موضوع است. هندوستان در سال ۲۰۱۶-۱۷ توانسته است تا با رشد ۱۹.۱ درصدی در تجارت الکترونیکی به بازاری به ارزش ۳۳ میلیارد دلار دست پیدا کند. بخش عمده‌ای از این بازار مدیون استارت‌آپ است و شاید این اقدام دولت هند را بتوان راهکاری برای افزایش این بخش دانست.

برچسب‌ها: تجارت الکترونیکحمایت از استارت‌آپ‌هااستارت‌آپهند
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.