رویداد جذب سرمایه در حوزه فین‌تک برگزار شد
با حضور ۸ استارتاپ؛ ۸

رویداد جذب سرمایه در حوزه فین‌تک برگزار شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۳:۰۳ | ۵ دقیقه

رویداد جذب سرمایه در حوزه فین‌تک، صبح امروز با حضور ۸ استارت‌آپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. ۳۰۷ کاربر، شامل سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد از طریق پلتفرم اسکای‌روم بصورت آنلاین در برنامه حاضر شدند و استارت‌آپ‌ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.

نوپانا به نقل از روابط عمومی کارن کراد، دکتر مهدی طغیانی دولت آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه فناوری‌های نوین مالی اشاره کرد و گفت: عمده مشکل در زمینه توسعه فین‌تک قوانینی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را آزار می‌دهد. دوستان از کمیسیون‌های مجلس انتظار دارند که با وضع قوانین و مقررات، امور کسب و کار مالی کشور را تسهیل کنند. از طرفی بانک مرکزی نیز نگرانی‌هایی در حوزه نظام تامین مالی و پولی کشور دارد. به عبارت دیگر یک طرف قصد ایجاد نوآوری و طرف دیگر دغدغه‌های نظارتی و مدیریت این پروژه‌های نوآورانه را دارد. لازمه شرایط ایجاد شده اصلاح قوانین و مقررات متناسب با نیاز روز است؛ بر این اساس در مجلس تغییراتی برای نظام مالی کشور در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: «کسب و کارهای نوپا در حوزه فین‌تک با ایده‌های نوین می‌توانند اسباب رشد و پیشرفت حرکت‌های اقتصادی را فراهم کنند. خدمات مالی جزء لاینفک حرکت‌های اقتصادی هستند که می‌توانند راهگشای توسعه در این حوزه باشند. ما از دوستان صندوق نوآوری و شکوفایی می‌خواهیم که پیشنهادات را منسجم کرده و در اختیار مجلس قرار دهند تا ما وظیفه خود را در زمینه تسهیل‌سازی قوانین انجام دهیم.»

در ادامه دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بازار زیست‌بوم‌های نوآوری در کشور را رو به رشد عنوان کرد و گفت: ما در بانک مرکزی آمادگی داریم تا به استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک کمک کنیم تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند در این زمینه مقررات‌گذاری لازم را انجام خواهیم داد. از ۱۰۵ پروژه فناوری نوین که در بانک مرکزی در حال اجرا است بیش از نیمی از آن به حوزه شفافیت مالی مربوط می‌شود که نشان دهنده اهمیت این موضوع است. ما با استفاده از فناوری می‌توانیم قدرت و توانایی تمیز کردن فضای پولی کشور را فراهم کنیم. فعالان حوزه فناوری می‌توانند قدرت ایجاد فضای سالم را برای نظام بانکداری کشور فراهم کنند.

محرمیان در مورد فرصت‌های موجود در نظام بانکی کشور برای ورود ایده‌های نوآورانه زیست بوم فناوری کشور گفت: شبکه بین بانکی در سال ۹۸ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تراکنش به ارزش ۱.۵ تریلیون دلار با ارزش ریالی ۲۸ میلیون میلیارد تومان داشته است که نشان دهنده پتانسیل بالای این شبکه برای ورود به نوآوری‌های مالی است.

وی میزان فعالیت زیست بوم‌های مختلف مالی در سیستم بانکی کشور را تشریح کرد و گفت: حوزه پرداخت با بیشترین حوزه فعالیت کسب‌وکارهای دانش بنیان و نزدیک به ۶۰ درصد از فعالیت زیست بوم‌ها را در برمی‌گیرد و پس از آن حوزه بیمه و بانک با ۱۵ درصد، بانکداری دیجیتال با ۱۰ درصد و بعد از آن حوزه‌های دیگر فین‌تک مانند Reg tech و Vest tech قرار دارند.

لازم به ذکر است در این رویداد، ۸ استارتاپ فین‌تک ابرستان، فنابا، داپ آپ، پی ران، پل کارت، بیسان تجارت، ماپرا و ضامن به ارائه طرح‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها: فین تککارن کرادرویداد جذب سرمایهاستارتاپ فین تکی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.