دورخیز استارت‌آپی نوکیا
هنوز گوشی ساده می‌سازند ۷.۵

دورخیز استارت‌آپی نوکیا

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

شرکت نوکیا در تلاش است تا قدم به قدم جایگاه قدیمی خود را به‌دست بیاورد.

 نوپانا: برند نوکیا برای ما ایرانیان بسیار آشنا و حتی خاطره‌انگیز است. این شرکت که روزی در حوزه تلفن‌ همراه بی‌رقیب بود، مدت‌هاست به حاشیه رفته است. اما مدیران این شرکت از تلاش تیم خود برای باز‌پس‌گیری جایگاه قدیمی‌شان حرف می‌زنند.

این شرکت چند بار دست به تحولات بنیادی زده است که می‌توان گفت هیچ‌کدام موفقیت رضایت‌بخشی برایشان به‌دنبال نداشت.

به گزارش نوپانا، نائب‌رئیس شرکت اچ‌ام‌دی موبایل (HMD mobile)، که اخیراً این برند را از آن خود کرده است، در گفت‌وگویی اظهار داشته که این بار همه چیز فرق می‌کند و کارشان را مانند یک استارت‌آپ از سر می‌گیرند که در ادامه بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانیم.

- به‌عنوان یک مدیر تجاری، چه برنامه‌ای برای موفقیت این برند دارید؟

ما استارت‌آپی هستیم که غیر از حمایت مردم، پشتوانه‌ای نداریم، یعنی کسانی که نگاه ما را باور دارند. استراتژی ما سه بُعد اصلی دارد: کیفیت، طراحی و تجربه. اسمارت‌فون‌های (تلفن‌های همراه هوشمند) نوکیا از قدیم ویژگی‌های خاص خود را داشته‌اند، و این شرکت تجربه‌ای دارد که هیچ‌کدام از رقبای خود ندارند.

نسخه اندروید سری جدید نوکیا، با تمام برندهای دیگر تفاوت دارد و صرفاً یک پوسته بیرونی نیست که هرچندوقت یک‌بار لازم شود به‌روز شود. درست است، فعلاً ما توانایی تولید یک نسخه اختصاصی اندروید را نداریم و مجبوریم بر اساس قواعد پیش برویم، اما در کل تفاوت‌های چشم‌گیری با نمونه‌های دیگر خواهیم داشت.

-چرا هم‌چنان نوکیا فیچرفون (تلفن‌ همراه نیمه‌هوشمند) تولید می‌کند؟

55 درصد بازار تلفن‌ همراه را فیچرفون‌ها تشکیل می‌دهند و هر ماه 11 تا 12 میلیون از آنها فروش می‌رود و این فرصت کمی نیست. تولید مجدد مدل 3310، با چند تغییر کارآمد، ایده خوبی بود و خیلی‌ها آن را بهترین تلفن‌ همراه دوم می‌دانند. از تغییرات جزیی هم استقبال خوبی شد. به‌عنوان مثال مجهز کردن آن به دوربین و یا کوچک کردن جای سیم‌کارت و ساپورت برنامه‌هایی مانند اسنپ‌چت، از این دسته تغییرات بودند. پس تولید فیچرفون از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر است و آن را ادامه می‌دهیم.

- چه زمانی نوکیا دوباره نوکیا می‌شود؟

ما در اولین قدم، تولید سه اسمارت‌فون و دو فیچرفون را در برنامه خود داریم. چند ماه پس از آن، مجموعه دیگری از این دو دسته ارائه خواهیم کرد. در برنامه یک ساله قصد داریم، با توازن قیمت‌ها، برای هر فردی یک گوشی نوکیا تولید کرده باشیم. در زمینه فروش هم، مانند تولید برنامه‌های جالب و کارایی داریم که در همه آنها اولویت با رضایت مشتریان است. روندی که در پیش گرفته‌ایم تا کنون موفق بوده و در تلاشیم که مانند یک استارت‌آپ جدید، قدم به قدم و با برنامه‌ای دقیق پیش برویم.

برچسب‌ها: شرکتاستارت‌آپبرندینگفروش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا