29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد
قسمت ششم ۶

۲۹ کاری که باید تا قبل از ۳۰ سالگی انجام داد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برای انجام بعضی کارها، زودتر از آن‌چه فکر کنید دیر می‌شود.

نوپانا: «هیچوقت برای شروع دیر نیست.»؛ این جمله را بارهای بار شنیده‌ایم. اما حقیقتی وجود دارد که انجام بعضی از کارها، زمان خاص خود را دارند. شما در هر سنی می‌توانید به سفر خارج از كشور بروید اما در هر سنی نمی‌توانید یک ورزشکار بزرگ شوید. تا قبل از 30 سالگی هزاران کار مختلف می‌توان انجام داد، اما انجام و یادگیری برخی از آنها به نظر ضروری‌تر می‌رسد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. قسمت ششم:

26- مذاکره کردن

قرارهای کاری را جدی بگیرید و سعی کنید اصول آن را تا جوان هستید بیاموزید و روز به روز آن را بهبود ببخشید. این دوره سنی، فرصتی است برای یاد گرفتن و تجربه کردن، پس تا می‌توانید در قرارها به موقع حاضر شوید و با احترام و به‌خوبی با دیگران برخورد کنید. از مخالفت نترسید و سعی کنید اصول متقاعدسازی را یاد بگیرید.

27- کنار گذاشتن تردید

روی مسائل دشواز زیاد وسواس به خرج ندهید و تصمیم‌گیری درست را یاد بگیرید. گاهی ممکن است تصمیم اشتباه بگیرید اما این‌کار از هیچ تصمیمی نگرفتن بهتر است. شک نتیجه ای غیر از استرس و عقب ماندن از برنامه‌ها ندارد.

28- عنوان داشتن

در زمینه‌ای متخصص شوید تا جایی که حداقل اطرافیان، شما را با آن عنوان بشناسند. این عنوان حتما لازم نیست که عنوانی علمی باشد. به‌عنوان مثال می‌توانید در یک زمینه هنری یا ورزشی متخصص شوید. داشتن یک عنوان، از اینکه در چندین زمینه تخصصی متوسط داشته باشید بهتر است.

 29- نقل مکان کردن

ثابت ماندن در یک نقطه، در هر زمینه‌ای درست نیست. حتی خانه خود را به یک جای جدید منتقل کنید و سعی کنید نقطه جدیدی که انتخاب می‌کند، از جایی که هستید بهتر باشد. داشتن روحیه پیشرفت، عادت پیش‌روی کردن را در شما زنده نگه می‌دارد. به نقاط امن دلخوش نباشید و همیشه به فکر قدم‌های بزرگ‌تر باشید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت اول)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت دوم)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت سوم)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت چهارم)

 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت پنجم)

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا