رونمایی از چهار داروی پروبیوتیک در پارک فناوری پردیس
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و معاون وزیر بهداشت ۸

رونمایی از چهار داروی پروبیوتیک در پارک فناوری پردیس

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۸:۰۲ | ۵ دقیقه

صبح امروز چهار داروی تولید شده در حوزه پروبیوتیک توسط «شرکت زیست تخمیر» با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، رونمایی شد.

نوپانادر بخشی از این مراسم سحر بهمنی مدیرعامل شرکت داروسازی زیست تخمیر و محمدرضا فاضلی رئیس هیئت مدیره این شرکت درباره معرفی و ارائه فعالیت‌های شرکت متبوعشان، سخنرانی کردند.

شرکت داروسازی زیست تخمیر کار خود را از تاسیس سال ۱۳۸۱ در مرکز رشد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرده است. این شرکت در سال‌های فعالیتش توانسته‌ است ۴۰ محصول خود را وارد بازار کند. محصولاتی که به گفته سحر بهمنی مدیرعامل این شرکت، همگی برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند. او در این مورد گفت: «همه محصولات ما برای اولین بار است که در کشور تولید می‌شود. هیچ فرآورده‌ای نداشتیم که برای بارد دوم در کشور تولید شود.»

«ژِری لاکت توپلاس»، «لاکتوگام»، «پایلوشات»، «فَمی لاکت توپلاس»‌ چهار محصول جدید شرکت زیست تخمیر بوده که در این مراسم رونمایی شده است.

خروج فارغ‌التحصیلان داروسازی از کشور حداقلی است

سورنا ستاری ضمن سخنانی در این رویداد گفت: «اتفاقات خوبی در کشور در حوزه دارو افتاده است. خروج فارغ‌التحصیلان داروسازی از کشور حداقلی است و شرکت‌های داروسازی در پی آنها هستند تا از آنها بهره‌گیری کنند.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت ساختار درست در حوزه تولید و تجاری‌سازی اظهار داشت: «اتفاقاتی که در صنعت داروی کشور افتاده است، مدیون زحماتی است که اعضای سازمان غذا و دارو می‌کشند. مشکلِ دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، نبود چنین ساختاری است. ساختاری که بعد از تولید محصولی توسط یک محقق یا شرکت، آن را آزمایش و تایید کرده و در نهایت وارد بازار کند.»

وی ضمن تشکر از فعالیت شرکت داروسازی زیست تخمیر در زمینه تولید داروهای پروبیوتیک گفت: «امروز در بخش واردات محصولات پروبیوتیک به ویژه در زمینه دامی، غذایی و لبنیات، وابستگی فراوانی به وارادات وجود دارد. حوزه پروبیوتیک برای تولید بسیار بکر است و جای کار دارد.»

ستاری ضمن اشاره به اهمیت گسترده کردن فعالیت‌ها در زمینه دارو بیان کرد: «به همین دلیل است که شرکت زیست تخمیر یک شتابدهنده ایجاد می‌کند. هدف از ایجاد شتابدهنده این است، تا جوانانی که خلاقیت و ایده دارند، شرکت خود را تاسیس کرده و شروع به فعالیت کنند.»

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، نیز با اشاره به بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه در پارک فناوری پردیس گفت: «هر کسی می‌خواهد از فضای منفی که در برخی موارد شاهد آن هستیم، خارج شود، نفس عمیقی بکشد و سینه‌اش را بدهد جلو و بگوید من یک ایرانی‌ام، باید از همین محیط‌ها بازدید کند. دیدن همین محیط‌هاست که باعث ایجاد امید می‌شود. من هم به شرکت زیست تخمیر و هم به دوستان دیگری که ما از کارهای آنها بازدید کردیم، تبریک می‌گویم. این شرکت‌ها می‌توانند بازار ما را تامین کنند.»

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریپارک علم و فناوری پردیسایرج حریرچیشرکت داروسازی زیست تخمیر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.