پارک علم و فناوری مکران افتتاح شد
این بار در سیستان و بلوچستان، ۸

پارک علم و فناوری مکران افتتاح شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۴:۰۸ | ۴ دقیقه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پارک علم و فناوری مکران که با هدف بهبود زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه و سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا، استارتاپ ها و حمایت از جوانان فناور شکل گرفته است را افتتاح کرد.

نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا  ستاری معاون علمی و فناوری رییس  جمهوری و هیات علمی همراه وی امروز صبح با هدف بهبود زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه وارد چابهار شدند و مورد استقبال استاندار و مسئولان عالی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از روند پروژه احیای مستقیم فولاد مکران بازدید می کند و از نزدیک پیشرفت های این طرح را مورد بررسی قرار می دهد.

بازدید از طرح مجتمع پتروشیمی مکران که با هدف ایجاد سومین هاب صنعت پتروشیمی کشور در ساختگاهی به مساحت ۱۲۰۰هکتار واقع شده دومین میزبان کاروان علمی و فناوری ریاست جمهوری است. این طرح که با هدف توسعه صنعت پتروشیمی شکل گرفته است با بهره گیری از دانش متخصصان داخلی و بومی سازی محصولات، ایجاد اشتغال در منطقه سیستان و بلو چستان رامورد توجه قرارداده است.

در ادمه این سفر یک روزه رییس بنیاد ملی نخبگان  پارک علم و فناوری مکران را  افتتاح می کند. این پارک  با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نو آوری در دانشگاه ها و ایجاد کسب و کارهای نوپا،استارتاپها و حمایت از جوانان فناور  شکل گرفته است. استفاده از ظرفیت های بومی منطقه، تسهیل و تسریع و همکاری در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی از دیگر اهداف این پارک علم و فناوری است.

بازدید از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک، رونمایی از پروژه آنلاین هاسپیتال که باهدف ارتباط  آنلاین ویزیت ویدیویی بیمار و تجویز دارو ایجاد شده است و افتتاح مرکز آموزش و تولید محتوای انیمیشین و بازی های رایانه ای از دیگر برنامه های رییس ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز است.

بازدید از دانشگاه علوم دریایی چابهار و بررسی دستاوردهای محققان این دانشگاه در زمینه پنل خورشیدی و آب شیرین کن و دیدار حجت الاسلام موسوی امام جمعه چابهار از دیگر برنامه های سفریک روزه کاروان علم و فناوری ریاست جمهوری است.

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریسورنا ستاریسیستان و بلوچستاناستارتاپپارک علم و فناوری مکران
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.