25 علت سرمایه‌گذاری نکردن
قسمت چهارم ۸

۲۵ علت سرمایه‌گذاری نکردن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

هر سرمایه‌گذار برای عدم پذیرش یک استارت‌آپ دلایل خاص خود را دارد.

نوپانا: کسی دلش نمی‌خواهد پولش را در جایی که نتیجه نمی‌دهد سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاران به استارت‌آپ‌هایی علاقه دارند که با کمترین خطر ممکن و بیشترین ضریب اطمینان به سراغ آنها بروند. رد کردن پیشنهاد یک استارت‌آپ امری طبیعی است و دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. قسمت چهارم:

16- عجله کردن برای جذب سرمایه

مانند هر مرحله دیگری، ورورد سرمایه به استارت‌آپ زمان مناسب خود را می‌خواهد. اگر هنوز زیرساخت‌های کسب‌وکار خود را به‌وجود نیاورده‌اید و در مراحل اولیه هستید و یا اعضای اولیه تیم را در اختیار ندارید، به سراغ سرمایه‌گذار رفتن اشتباه است.

17- به‌روز نبودن

بسیار مهم است که از نظر تکنولوژیکی به‌روز باشید. به‌عنوان مثال اگر طرح ایده خود را روی یک نوار ویدئویی VHS، برای سرمایه‌گذار بفرستید، بدون تردید شما را رد خواهد کرد. سیستم‌های کامپیوتری و اینترنت خود را تا بالاترین حدی که می‌توانید ارتقا دهید.

18- کند پیش رفتن

گاهی به خاطر کمبود اعتماد به نفس و یا برعکس آن به خاطر کمال‌گرایی افراطی، کارها بسیار کند پیش می‌روند. هرچه این فرایندها بیشتر طول بکشند، سرمایه‌گذاران از شما دورتر می‌شوند. لزومی ندارد همه چیز در حالت بی‌نقص خود باشد.

همچنین در این باره بخوانید: (اشتباهات کلیدی پیش از راه‌اندازی کسب‌وکار)

19- نداشتن استراتژی بازاریابی

اگر استارت‌آپ شما از هر نظر آماده باشد ولی برنامه بازاریابی و فروش دقیقی نداشته باشید، پیشرفتی نمی‌کنید و این مسئله برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است. زیرا در این بخش مستقیماً بحث پول مطرح است.

20- درگیری با مشکلات اساسی

اهمیت داشتن زیرساخت مناسب و تیم متخصص اینجا مشخص می‌شود. هر کسب‌وکاری مشکلات خاص خود را ارد و اگر پس از گذشت مدتی شما هنوز درگیر مسائل زیرساختی و کلی باشید، سراغ سرمایه‌گذار رفتن اشتباه است.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت اول)

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت دوم)

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت سوم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارسرمایه‌گذاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا