25 علت سرمایه‌گذاری نکردن
قسمت سوم ۷.۵

۲۵ علت سرمایه‌گذاری نکردن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

هر سرمایه‌گذار برای عدم پذیرش یک استارت‌آپ دلایل خاص خود را دارد.

نوپانا: کسی دلش نمی‌خواهد پولش را در جایی که نتیجه نمی‌دهد سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاران به استارت‌آپ‌هایی علاقه دارند که با کمترین خطر ممکن و بیشترین ضریب اطمینان به سراغ آنها بروند. رد کردن پیشنهاد یک استارت‌آپ امری طبیعی است و دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. قسمت سوم:

11- هزینه‌های بالای استارت‌آپ

ممکن است خودتان هزینه‌ها را به عنوان مثال 100 میلیون تخمین بزنید اما سرمایه‌گذار بیشتر از 10 میلیون استارت‌آپ شما را ارزش‌گذاری نکند. این مسئله همیشه ممکن است یک چالش بزرگ شود و دلیل بسیاری از عدم همکاری‌ها همین اختلاف نظر است.

12- ضعیف و بدبین بودن

اگر شخصیتی دارید که همیشه ناله می‌کند و امید چندانی به آینده ندارد، نه سراغ راه‌اندازی کسب‌وکار و نه سراغ سرمایه‌گذار بروید. هم در کار چالش‌های بسیاری وجود دارد و هم ممکن است چند سرمایه‌گذار شما را رد کنند. توانایی دوباره برخاستن و مدیریت بحران را نشان دهید.

13- سراغ چندین سرمایه گذار رفتن

اگر ایده خود را بدون ملاحظه برای سرمایه‌گذاران فرشته و جسور و هرکسی که فکر می‌کنید پول دارد بفرستید، طرح شما جایی جز سطل زباله نخواهد داشت. با تعیین هدف و برنامه مشخص، افراد دقیقی را انتخاب کرده و به سراغ آنها بروید.

14- انتخاب سرمایه‌گذار نامناسب

قبل از رفتن به سراغ هرکسی، تحقیق کنید. بعضی از سرمایه‌گذاران در زمینه کاری شما تخصص و علاقه ندارند و سراغ آن‌ها رفتن تنها وقت شما را هدر داده و احتمال موفقیت شما را پایین می آورد.

15- نداشتن تمرکز

داشتن چندین ایده بد نیست، اما همزمان کار کردن روی همه آنها، باعث می‌شود هیچ‌کدام به نتیجه نرسد و هیچ فردی حاضر نیست روی ایده‌ای سرمایه‌گذاری کند که روی آن تمرکز کافی وجود نداشته باشد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

 25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت اول)

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت دوم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارسرمایه‌گذاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا