25 علت سرمایه‌گذاری نکردن
قسمت دوم ۸.۷

۲۵ علت سرمایه‌گذاری نکردن

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۰:۲۵ | ۳ دقیقه

هر سرمایه‌گذار برای عدم پذیرش یک استارت‌آپ دلایل خاص خود را دارد.

نوپانا: کسی دلش نمی‌خواهد پولش را در جایی که نتیجه نمی‌دهد سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاران به استارت‌آپ‌هایی علاقه دارند که با کمترین خطر ممکن و بیشترین ضریب اطمینان به سراغ آنها بروند. رد کردن پیشنهاد یک استارت‌آپ امری طبیعی است و دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. قسمت دوم:

6- عدم داشتن مدل کسب‌وکار و برنامه‌ریزی

اگر نتوانید برای سرمایه‌گذار توضیح دهید که بر اساس برنامه‌ریزی تا دو سال آینده استارت‌آپ شما در چه وضعیتی خواهد بود، سراغ کسی نروید. داشتن مدل کسب‌وکار مهم‌ترین قطعه این پازل است. گاهی نیز ممکن است شما مدلی داشته باشید و سرمایه‌گذار از آن خوشش نیاید. به همین سادگی.

7- درآمد کمتر از حد انتظار

اگر نیاز سنجی درستی انجام نشود و نتوانید تعداد مشتریان و زمان سوددهی استارت‌آپ خود را تخمین بزنید، کسی به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ شما علاقمند نمی‌شود.

8- ناتوانی در تولید محصول یا ارائه سرویس

ایده‌ خوب یک چیز است و عملی کردن آن ایده یک چیز دیگر. اگر قبل از اینکه به سراغ سرمایه‌گذار بروید، نتوانید ایده خود را در ابعاد کوچک عملی کنید، کسی کار شما را قبول نخواهد داشت.

9- خاص نبودن ایده

استارت‌آپی که حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشد، به هیچ عنوان برای سرمایه‌گذاران جذاب نیست. تازگی لزوماً به معنای تولید یک محصول جدید نیست، بلکه گاهی مدل‌ کسب‌وکار می تواند شما را متمایز کند.

10- یک‌دنده بودن موسس

فردی که به مشورت کردن و شنیدن نظرات دیگران علاقه‌ای نداشته باشد و همیشه در برابر انتقادات گارد بگیرد، برای سرمایه‌گذاران غیرقابل قبول خواهد بود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 علت سرمایه‌گذاری نکردن (قسمت اول)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارسرمایه‌گذاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا