دیوار با سیستم شاهکار کاربران خود را احراز هویت کند
آمادگی سازمان فناوری اطلاعات برای کمک به دیوار ۸

دیوار با سیستم شاهکار کاربران خود را احراز هویت کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۳:۲۸ | ۴ دقیقه

سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ بود که خبر درخواست پلیس فتا برای مسدودسازی دیوار در رسانه ها منتشر شد.

نوپانا به نقل از وبنا، خبری که از تشکیل ۳۰۰۰ پرونده کلاهبرداری در ده ماه اول نخست سال ۹۷ مرتبط با سایت دیوار در پلیس فتا و دستگیری بیش از ۳۰ متهم در این رابطه حکایت داشت.

چیزی از انتشار این خبر نگذشته بود که روابط عمومی دیوار با انتشار جوابیه ای با یادآوری انتشار روزانه ۴۰۰ هزار آگهی در دیوار، علت بروز عمده مشکلات را سهل انگاری و اعتماد بیجا دانست.

در کنار واکنش های گوناگون کاربران و فعالان اکوسیستم کسب و کارهای مجازی به این موضوع، دادستان کشور از ارجاع پرونده دیوار به دادسرا خبر داد.

مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار وبنا مشخص نبودن KYC یا شناخت مشتری را سبب بروز مشکلات اخیر دیوار اعلام می کند و می گوید: « دیوار برای رفع این موضوع باید قسمت هویت دیجیتال خود را راه اندازی کند و مشتری های خود را بشناسد تا در صورت وقوع جرم بشود آن را پی گیری کرد.»

محمد جعفر نعناکار با بیان این که سیستم شاهکار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای احراز هویت فراهم شده است، می گوید: «بخش دولتی و خصوصی باید با کمک یکدیگر برای توسعه کسب و کارها تلاش نمایند، اتصال سامانه شاهکار به بخش خصوصی می تواند براساس کد ملی و شماره تلفن، کاربران را احراز هویت کند. دیوار با استفاده از سیستم شاهکار می تواند به طور کامل افرادی که اقدام به انتشار آگهی در آن می کنند را بشناسد تا در صورتی که برای مثال اقدام به فروش کالای دزدی شد یا چیزی به فروش رسید که فروش آن طبق قوانین جرم بود، بتوان آن را پیگیری کرد و متخلفین را به مرجع قضایی معرفی کرد. تهیه زیرساخت‌های فنی لازم می تواند تسریع بخش اتصالات لازم باشد.»

او ادامه می دهد: «سازمان فناوری اطلاعات آمادگی دارد در این زمینه به دیوار کمک کرده و مساعدت های لازم برای برقراری ارتباط با سامانه شاهکار را صورت دهد.»

این حقوقدان ادامه می دهد: « این اختیار برای دادستانی وجود دارد که به عنوان مدعی العموم وارد موضوع شود و همچنین برای پلیس به عنوان ضابط قضایی این امکان وجود دارد که اقدامات تامینی انجام دهد و از وقوع جرم پیشگیری کند.»

برچسب‌ها: دیوارپلیس فتاسازمان فناوری اطلاعات ایراناستارت‌آپکسب‌وکارهای اینترنتیاکوسیستم کسب‌وکارهای مجازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.