فایده سرمایه‌گذاری خارجی در تولید و اشتغال
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۸

فایده سرمایه‌گذاری خارجی در تولید و اشتغال

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

بهره‌مندی ازسرمایه خارجی مناسب در حوزه استارت‌آپ‌ها زمینه تولید و اشتغال در ایران را فراهم می‌کند.

نوپانا: ناصر موسوی لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با نوپانا گفت: باتوجه به اینکه درعصر حاضر سطح کیفی زندگی افراد بالاتر رفته است و ذائقه مطالبات آحاد جامعه در فضای مجازی و خریدهای آنلاین به سمت مثبت گرایش دارد، مسئولان و مردم باید نسبت به تفاوت فعالیت میان کسب‌وکارهای نوپای قانونی و کسب‌وکارهای غیر قانونی بیش از پیش توجه داشته باشند.

او افزود: این مهم است که مردم ماهیت شغلی هر یک از این کسب‌و‌کارهای قانونی و غیرقانونی را با یکدیگر یکسان ندانند و به تفاوت عمکلرد هرکدام آگاه باشند. بنابراین لازم است دولت به این حوزه ورود پیدا کند و آگاهی‌بخشی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مشاغل باید جایگاه حقیقی و حقوقی مشخصی داشته باشند که درصورت بروز مشکل قابل رسیدگی باشد. ایجاد اتحادیه صنفی برای این‌گونه مشاغل می‌تواند راهگشای خوبی باشد.

نماینده مردم فلاورجان گفت: سرمایه‌گذاران خارجی زمانی برای کشور ما مفید خواهند بود که در ایران اقدام به تولید کنند و موجب افزایش اشتغال شوند. اما چنانچه بخواهند تنها کالاهای خود را در بازار ایران به فروش برسانند مناسب نیست که در چنین شرایطی با آنها وارد معامله شویم.

وی درخصوص اعتراضات صاحبان مشاغل سنتی و بعضي گروه‌ها علیه استارت‌آپ‌ها گفت: اینکه بخواهیم مسائل اقتصادی را جهت‌دهی سیاسی کنیم، امری ناپسند است و باید یاد بگیریم که هر مسئله‌ای را در جایگاه خودش به قضاوت بنشینیم. با سیاسی جلوه دادن امور، کاری از پیش برده نمی‌شود.

موسوی لارگانی متذکر شد: چنانچه استارت‌آپ‌ها سازماندهی شوند و از نظر شرعی و عرفی به این موضوع و تدوین آیین‌نامه آن پرداخته شود، مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاراستارت‌آپاشتغالقوانین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.