دوره آموزشی فریلنسینگ در شتاب‌دهنده آواتک
برای توان‌یابان برگزارشد ۷

دوره آموزشی فریلنسینگ در شتاب‌دهنده آواتک

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۳:۲۵ | ۵ دقیقه

چگونگی کسب درآمد در یک دوره سه روزه آموزشی برای توان‌یابان در فضای کار اشتراکی

نوپانا: دوره سه روزه آموزشی فریلنسینگ برای توان‌یابان در فضای کار اشتراکی «زاویه» در مرکز شتاب‌دهنده «آواتک» برگزار شد. این دوره آموزشی مخصوص افراد متخصص و ماهر در یکی از زمینه‌های طراحی گرافیک، ترجمه یا برنامه‌نویسی بود که ناتوانی آنها باعث شده است در پیدا کردن کار مناسب، مشکل داشته باشند.

نیما نورمحمدی و روشنک علی طلب موسسین سایت «پونیشا» در بهمن سال 95 تصمیم گرفتند برای توان‌یابان که تخصص برنامه‌نویسی، ترجمه یا طراحی دارند و با مشکل پیدا کردن کار مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند، دوره فریلنسینگ برگزار کنند تا به آنها آموزش دهند كه چطور می‌توانند درخانه و از طریق سایت «پونیشا» و با استفاده از تخصص خود، درآمد کسب کنند.

در نهایت این دوره در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اسفند ماه با همبستگی و حمایت تعداد قابل توجهی از استارت‌آپ‌ها با موفقیت برگزار شد و شرکت‌کنندگان رویداد پایانی در حضور مهمانان و حامیان تعهد دادند که تمام تلاش خود را برای موفقیت در کسب درآمد از طریق فریلنسینگ انجام دهند. برای شرکت در دوره اول، ١٢ نفر ازمیان تعداد بالای ثبت‌نام کنندگان انتخاب شدند. منتخبین در این دوره سه روزه یاد گرفتند که چطور پروفایل معتبر برای خود ایجاد کنند، کارفرمایان را بشناسند، با آنها ارتباط برقرار کنند، روی پروژه‌ها قیمت‌گذاری کنند و از تکنولوژی به‌صورت مستقل برای کسب د‌رآمد استفاده کنند.

به گزارش نوپانا، فضای کاراشتراکی «زاویه» نيز مکان مورد نیاز برای برگزاری این دوره آموزشى را در اختیار پونیشا قرار داد و همچنین موسسه خیریه رعد، همگام و کمپین 11 ایران، از این رویداد آموزشی حمایت کردند. زاویه علاوه بر میزبانی رویداد آموزشی فریلنسینگ امکان شرکت توان‌یابان این دوره را به صورت رایگان در دوره‌های آموزشی آتی خود فراهم کرد. رسانه‌های دیجیاتو، پیوست، زومیت، تکراسا، دیجی‌کالا مگ، اخبار رسمی، کلیک، برسام، شنبه مگ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، اصفهان‌پلاس، کانگرو و بسيارى از کسب‌و‌کارها مانند پارسکدرز، همیار وردپرس، بیست تا سی، کلیک‌یاب وآواتک در وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود این دوره آموزشى را معرفی کردند.

همچنین برای توانمند سازی آنها پروژه‌ای در سایت تامین مالی جمعی «مهربانه» به مبلغ 15میلیون تومان تعریف شد که با کمک 105 نفر از افراد و استارتاپ‌ها، این پروژه در کمتر از یک هفته موفق و مبلغ مورد نظر جمع‌آورى شد.

اما استارتاپ‌هایی که از دوره آموزشی فریلنسینگ برای توان‌یابان حمایت کردند:

ای‌هوم، فارابی، جهش، مهربانه، رایزن سامانه گستر، رکامندر، پارسکدرز، دونیت، وب‌یاد، جابینجا، پیمنت اکسپرس، حامی‌سان، زرین پال، پندار، مدرسه استانداردهای وب، تولگرام، اتباکس، بپرسیم، پونیشا، هم‌رکاب، کانگرو، حسابیت، استودیو بازی سازی پاپاتا.

مانیز در روز اختتاميه کیسه‌های پارچه‌ای به مهمانان هديه داد؛ فرانش، دسترسى شركت‌كنندگان دوره به مطالب آموزشى را فراهم كرد؛ تروتک و آریکو هم به شركت كنندگان متر ليزرى هديه دادند. همچنین علی بابا بلیط مشهد مقدس و پین تا پین كمك هزينه رزرو هتل را اهدا کردند. اما اسنپ سفر رفت و برگشت رایگان در اين سه روز را براى شركت كنندگان مهيا كرد. سایت سفارش غذا «چیلیوری» به مدت سه روز شركت‌كنندگان را به ناهار و دلیون شرکت‌کنندگان را به صبحانه دعوت کرد، و رنگی رنگی برای همه شرکت‌کنندگان یک بسته هیجان‌انگیز فرستاد.

برچسب‌ها: ایرانشتاب‌دهندهاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.