سرمایه‌گذاری خارجی موجب اشتغال و رشد داخلی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ۸

سرمایه‌گذاری خارجی موجب اشتغال و رشد داخلی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۹:۵۰ | ۵ دقیقه

غلام محمد زارعی: به ‌طورقطع سرمایه‌گذاری خارجی در کمک به تولید و اشتغال داخلی مؤثر خواهد بود.

نوپانا: غلام محمد زارعی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نوپانا گفت: با گسترش و تکامل فناوری اطلاعات، استارت‌آپ‌ها نقش مهمی در تغییر مثبت سبک زندگی مردم و در پی آن افزايش سرعت و کیفیت ارائه خدمات پیدا کرده‌اند. به‌طوری‌که نه ‌‌تنها بر اقتصاد تأثیر می‌گذارند بلکه به ایجاد اشتغال پایدار نیز منجر می‌شوند.

او با اشاره به اقتصاد ایران توضیح داد: ایران دوره رشد خود را در فضای پسابرجام شروع کرده است و با در اختیار داشتن زیرساخت‌های مناسب به‌زودی در ردیف اقتصادهای بزرگ دنیا قرار می‌گیرد. به همین‌ خاطر در این دوران حساس، کسب‌وکارهای نوپا با نقش‌آفرینی خود می‌توانند اثرگذار باشند.

زارعی گفت: اقتصاد ایران از بعضي جهت‌ها داري نقاط ضعف است و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و گره خوردن آن با اقتصاد جهانی است كه می‌توان این ضعف‌ها را کاهش داد. پیوند اقتصاد ایران و جهان را در حوزه فناوري می‌توان مشاهده کرد که بر تمام وجوه زندگی مردم اثر گذاشته و تأثیر بسیاری در زمینهٔ اشتغال داشته است. از همین ‌رو انتظار می‌رود چنین اقدامی بتواند احوال اقتصاد را بهبود بخشد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در خصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه استارت‌آپ‌ها و تأثیر آن در توسعه اقتصادی کشور بیان کرد: از سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان به‌عنوان پایه‌های بالقوه اقتصاد در تمام زمینه‌ها از جمله صنعت حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی، انرژی و حوزه فناوری‌های نو استفاده کرد.

او ادامه داد: به ‌طورقطع سرمایه‌گذاری خارجی در کمک به تولید و اشتغال داخلی مؤثر خواهد بود. بنابراین لازم است زیرساخت‌های مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاران خارجی به کشور فراهم شود و همچنین با ایجاد شرایط امن اقتصادی موجبات سرمایه‌گذاری آنان را فراهم آوریم که به‌طور قطع به سود کشور ایران خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: بسیاری از کشورهای جهان توانسته‌اند از طریق سرمایه‌گذاران خارجی بیشترین سرمایه‌های دنیا را جمع‌آوری کنند و با این شیوه به رونق اقتصادی دست یابند که با چنین فرایندی شاهد افزایش تولید و اقتصاد باثبات خواهیم بود.

او افزود: ایران از ظرفیت‌هایی برای جلب سرمایه‌گذار برخوردار است؛ بنابراین بهتر است با بهره‌گیری از آنها در حوزه فناوری اطلاعات، شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه انرژی، خود را تقویت کنیم.

زارعی در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری گفت: ورود سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه استارت‌آپ‌ها علاوه بر تولید ثروت اقتصادی، اتفاق خوشایند دیگری که همان انتقال تکنولوژی، دانش مدیریتی و فنی است را رقم می‌زند که موجب بهره‌مندی جوانان نیز می‌شود. به‌عبارت‌دیگر سرمایه‌گذاری بدون انتقال فنّاوری، مطلوب و کارا نیست.

نماینده مردم بویراحمد و دنا جذب سرمایه‌گذاران خارجی را هدفی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: نتیجه این نوع از سرمایه‌گذاری باید کاهش خام‌فروشی باشد. چرا که خام‌فروشی نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است. در همین‌ راستا باید تلاش شود که سرمایه‌گذاران با انتقال دانش به‌خصوص در حوزه فناوری به افزایش تولید دست یابند.

او در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌های داخلی است. بنابراین با ورود سرمایه‌گذاران خارجی مسیر تکیه بر تولیدات داخلی هم می‌تواند هموار شود.

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپاقتصادسرمایه‌گذار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.