عمل به اقتصاد مقاومتی با جذب سرمایه خارجی
رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی: ۹.۳

عمل به اقتصاد مقاومتی با جذب سرمایه خارجی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۲:۳۵ | ۴ دقیقه

حمیدرضا فولادگر: ورود سرمایه‌گذاران خارجی درعرصه استارت‌آپ‌ها در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

نوپانا: حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی در گفت‌وگو با نوپانا گفت: باتوجه به افزایش اشتغال‌زایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و از طرف دیگر به دلیل استفاده مردم از فضای مجازی در تمام امور زندگی، شاهد گسترش روزافزون کسب‌وکارهای نوپای دانش‌بنیان هستیم.

فولادگر افزود: در حوزه کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات تحول بزرگی رخ داده است؛ به طوریکه همراه با فرصت‌های شغلی جدید برای نسل جوان، کیفیت و سرعت خدمات افزایش یافته که همین امر بسیاری از مشکلات زیست‌بوم شهری را برطرف کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص تاثیر‌گذاری کسب‌وکارهای جدید در اقتصاد پسابرجام گفت: درفضای پسابرجام به نظر مي‌رسد اقتصاد ايران با توجه به زيرساخت‌هاي مناسب کشور می‌تواند به زودی به جریان اقتصادی دنیا بپیوندد که لازمه این امر سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا و تبدیل شدن آنها به قدرت‌های بزرگ اقتصادی است؛ دربرنامه پنجم توسعه نیز، رشد بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای تبدیل‌شدن کسب‌وکارهای نوپا به غول‌های بزرگ اقتصادی لازم است که به میزان سرمایه‌ و دانش مدیریتی و فنی آنها افزوده شود تا توان رقابت با شرکت‌های رقیب را داشته باشند.

فولادگر ورود سرمایه‌گذاران خارجی به عرصه استارت‌آپ‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با ورود سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه استارت‌آپ‌ها علاوه بر کسب و تولید ثروت، دانش فنی و انتقال تکنولوژی‌های روز دنیا، از سرمایه‌‌های مثبت فرهنگی دیگر کشورها نیز بهره‌مند خواهیم شد؛ همچنین باید درجهت عمومی‌کردن توانایی‌های فنی متناسب با نیازهای داخل قدم برداریم. به عبارت دیگر با تناسب نیاز با فرهنگ جامعه، تکنولوژی را درجهت اهداف کشور خود پیش ببریم که این امر جز با برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند امکان پذیر نیست.

عضو کمیته اصولگرایان مجلس، جذب سرمایه‌های خارجی برای کسب‌وکارهای نوپا را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: سرمایه‌گذاران خارجی به شرط آنکه از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیروهای داخل کشور استفاده کنند به رشد و بالندگی کشور کمک خواهد‌کرد اما اگربا ورود سرمایه‌گذار خارجی، ما تنها مصرف‌کننده باشیم، نه تنها به سود نیست، بلکه به زیان ما خواهد بود؛ بنابراین برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده از توان داخل و انتقال دانش‌فنی امری ضروری است.

برچسب‌ها: ایرانسرمایه‌گذاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.