حل چالش مالی استارت‌آپ‌ها با صندوق‌‌های جسورانه
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی: ۸

حل چالش مالی استارت‌آپ‌ها با صندوق‌‌های جسورانه

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۳:۳۵ | ۵ دقیقه

علیرضا دلیری: بازار سرمایه بهترین گزینه برای توسعه شرکت‌های دانش‌محور است.

نوپانا به نقل از ایران‌اکونومیست: علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه یکی از مواردی است که به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد ملی کمک می‌کند، اظهار داشت: افراد خلاق و صاحب ایده در گذشته امکان تامین مالی نداشتند و بعضا توانایی آن‌ها بدون بهره‌وری باقی می‌ماند؛ اما با راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه و امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس این چالش مهم برطرف شده است.

به گزارش ایران اکونومیست؛ علیرضا دلیری در نشست همکاری فعالان بازار سرمایه در امور دانش‌بنیان و طرح‌های فناورانه با بیان اینکه بازار سرمایه در مقایسه با سایر روش‌های تامین مالی چابک‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر است، تاکید کرد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه بهترین گزینه برای توسعه شرکت‌های دانش‌محور است.

وی ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد شکوفایی بورس دارایی فکری و شرکت‌های کوچک و متوسط و دانش‌بنیان باشیم و گفت: ایجاد زمینه لازم برای توسعه این بخش اقتصادی کشور، در دستور کار قرار دارد و تلاش خواهیم کرد مشکلات آن‌ها حل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز شاهد صدور روزانه مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم به طوری که هم‌اکنون 1720 شرکت نوپا، 870 شرکت تولیدی و 351 شرکت صنعتی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به درخواست 14 هزار شرکت برای دریافت مجوز گفت: نگاه جدید به شرکت‌های دانش‌بنیان که با سایر بنگاه‌های تولیدی متفاوت باشد حیاتی بوده و فراهم کردن بسترهای حمایتی از آن‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

دلیری درباره اهم فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری در این مسیر گفت: حمایت از بازار دارایی فکری و تجاری‌سازی اختراعات، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع نوآوری و تجاری‌سازی اختراعات، حمایت از راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه، کمک به راه‌اندازی تابلو شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار کوچک و متوسط (SME) و کمک مالی 50 درصدی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای کاهش هزینه ورود به بازار سرمایه از اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 89 راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان با مصوبه هیات دولت به طور جدی در دستور کار قرار گرفت، گفت که این امر با روی کار آمدن دولت یازدهم به فاز اجرایی وارد شد به گونه‌ای که اکنون و در کمتر از 4 سال، شاهد فعالیت قریب به 3000 شرکت دانش‌بنیان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از حضور در این نشست را دعوت از همه فعالان این حوزه برای همکاری و مشارکت در توسعه اقتصادی دانست و گفت: امروز شاهد سودآوری شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه هستیم.

دلیری در پایان به مواردی که محصول حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه بود، اشاره کرد و گفت: تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، پذیرش از سوی کارگزاران، برقراری تعامل بین مخترعان و ایده‌پردازان با فعالان بازار سرمایه، کمک به ارزش‌گذاری دانش فنی و کمک در حوزه ریسک‌پذیری، محصول ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه بوده است.

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.