غلبه AMD بر اینتل در سال‌های آتی
تحلیلگران می‌گویند: ۸

غلبه AMD بر اینتل در سال‌های آتی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۳:۴۷ | ۴ دقیقه

تحلیلگران معتقدند در حالی که اینتل با مشکلات ناشی از فرایند تولید چیپ خود دست و پنجه نرم می کند AMD می تواند در بازار نیمه هادی ها بر این شرکت غلبه کند.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، اینتل از طرح های خود برای نسل بعدی چیپ های 10 نانومتری در سال های آتی خبر داده. این چیپ ها نوید کارایی بهتر در کنار مصرف کمتر انرژی را می دهند. بر اساس آنچه این شرکت اعلام کرده چیپ های 10 نانومتری در تعطیلات سال 2019 از راه خواهند رسید.

اما در حال حاضر سامسونگ چیپ های 10 نانومتری را تولید می کند و AMD قصد دارد در سال آتی میلادی چیپ های 7 نانومتری را عرضه کند. به دنبال این موضوع ارزش سهام AMD افزایش یافته است.

«هانس موزِزمان» از وال استریت ژورنال در مصاحبه ای با CNBC درباره غلبه AMD بر اینتل سخن گفته است. به عقیده او اینتل به دنبال حل مشکل ناشی از فرایند تولید چیپ است؛ مشکلی که غلبه بر آن سال های سال طول خواهد کشید. موززمان در این باره می گوید که شاید این موضوع 5، 6 یا حتی 7 سال به طول انجامد. بر اساس این تحلیل به نظر می رسد مدل کسب و کار اینتل برای عقب ماندگی یک یا دو ساله در زمینه فرایند فناوری جواب نمی دهد.

 
غلبه AMD بر اینتل
 

به گفته موززمان رقابت بین اینتل و AMD در مراحل بسیار ابتدایی از سال ها رقابت در بازار به سر می برد. البته اعلام شده که اینتل نیز رشد بزرگی را پیش روی خود خواهد داشت؛ به ویژه در حوزه هایی از قبیل هوش مصنوعی و محصولات آتی.

اما از سوی دیگر «ناوین شِنوی» معاون ارشد اجرایی گروه دیتا سنتر اینتل در این باره می گوید: «من با مشتریان از نانومترها سخن نمی گویم. آن چیزی که اهمیت دارد کارایی در سطح سیستمی است. کار ما این است که میزان ثابتی از بهبود در کارایی را سال به سال ارائه دهیم.»

در نهایت باید اشاره کرد که برخی از تحلیلگران هدف گذاری قیمت سهام AMD را از 27 دلار به 30 دلار افزایش داده اند. این خوش بینی ها به مزایای این شرکت در زمینه فرایند تولید نسبت به اینتل و انویدیا مرتبط است.

برچسب‌ها: اینتلسامسونگتکنولوژیADMچیپ‌های ۱۰ نانومتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.