گزارش مالی مایکروسافت خبر از خیزش اصلی ترین دشمن ویندوز می دهد
پس از ثبت درآمد ۳۲.۵ میلیارد دلاری؛ ۸

گزارش مالی مایکروسافت خبر از خیزش اصلی ترین دشمن ویندوز می دهد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۲:۵۷ | ۴ دقیقه

مایکروسافت گزارش سه ماهه مالی دوم سال 2019 (سه ماهه انتهایی سال 2018) را منتشر کرده است.

نوپانا به نقل از دیجیاتو، در حالی که بیشتر بخش های این گزارش مثبت به نظر می رسند اما ظاهراً مایکروسافت نگران کروم بوک ها است.

شرکت ساکن ردموند، درآمد 32.5 میلیارد دلار کسب کرده و در آمد خالص به 8.4 میلیارد دلار رسیده است. در مقایسه با سال قبل باید اشاره کرد که این اعداد 28.9 میلیارد و 7.5 میلیارد دلار بوده و به این ترتیب شاهد بهبود درآمدهای مایکروسافت هستیم.

در مقایسه با سال قبل مایکروسافت رشد درآمد 39 درصدی در بخش سرفیس و 8 درصدی در بخش گیمینگ با 64 میلیون کاربر فعال ایکس باکس (در تعطیلات) را تجربه کرده است.

ویندوز یا کروم بوک

اما بخش نا امید کننده مایکروسافت مربوط به لایسنس های ویندوز است. نسخه پرو OEM (نسخه از پیش نصب شده روی سخت افزار توسط سازنده ها) کاهش در آمد 5 درصدی را تجربه کرده، در حالی که لایسنس های مشتریان هم با 11 درصد افت در آمد روبرو شده است.

مایکروسافت در توجیه این موضوع، بخش پایین رده یا به عبارتی اقتصادی بازار را نکوهش می کند؛ بخشی که می توان به کروم بوک ها نسبت داد. در حالی که در 3 ماهه اخیر سرفیس پرو 6، سرفیس لپتاپ 2، سرفیس استودیو 2 و سرفیس هدفون عرضه شده اند اما انتظار می رود برای عقب نماندن از رقبا محصولات اقتصادی مایکروسافت هم روانه بازار شوند. شاید عرضه نسخه جدیدی از سرفیس گو به بهبود شرایط مایکروسافت کمک کند.

یکی از بخش هایی که کمبود آن در مایکروسافت احساس می شود، رده محصولات اقتصادی است. در صورتی که محصولات ارزان قیمتی از جمله لپتاپ های اقتصادی به سبد محصولات مایکروسافت افزوده شوند، می توانند بزرگترین ضعف گزارش مالی اخیر را به خوبی پر کنند. شاید هم عرضه نسخه ای از ویندوز لایت در آینده پاسخ مایکروسافت به سیستم عامل کروم باشد؛ ویندوز 10 سبک تر و با طراحی مینیمال که ویژه دستگاه های اقتصادی طراحی می شود.

برچسب‌ها: تکنولوژیماکروسافتmicrosoftاستارت‌آپکسب‌و‌کارویندوزwindows
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.