نرم‌افزاری که خطر سکته را می‌سنجد
برنامه‌ای برآمده از تلاش ملی ۸

نرم‌افزاری که خطر سکته را می‌سنجد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۵:۰۵ | ۳ دقیقه

ایراپن بخش‌های متنوعی همانند اصول کلی در زمينه خودمراقبتي و پيشگيري را در‌بر‌می‌گیرد.

نوپانا: به گزارش سازمان جهاني بهداشت  (WHO)، بيماري‌هاي قلبي‌عروقي مهمترين عامل مرگ و مير در سراسر جهان محسوب مي‌شوند. در سال‌های اخیر، ایران با تولید بیش از 100 برنامه کاربردی در زمینه بهداشت و سلامت، یکی از کشورهای پیش‌رو درمنطقه بوده‌است. در همین راستا شرکت دانش‌بنیان «زندگی و سلامت ما» نرم افزاری با نام ایراپن (IRAPEN) ارائه کرده است که خطر ابتلا به سکته قلبي و مغزي در افراد مختلف را محاسبه می‌کند.

به گزارش نوپانا، این نرم‌افزار که برای سیستم‌‌‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس طراحی شده‌است، علاوه بر محاسبه خطر، به کاربر برنامه‌ای جهت بهبود وضعیت سلامت پیشنهاد می دهد.

روش‌کار این برنامه به‌این‌ترتیب است که ابتدا با يک تست علمي و دقيق، احتمال خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي بررسی و نتیجه این تست در یک طیف رنگی به کاربر ارائه می‌شود که بر‌این‌اساس طيف سبز احتمال خطر کمتر از 10‌ درصد، طيف زرد احتمال خطر بين 10 تا 19‌ درصد، طيف نارنجي احتمال خطر بين 20 تا 29‌ درصد و در نهایت طيف قرمز، احتمال خطر بيش از 30‌ درصد را نشان می‌دهد.

این نرم‌افزار که در زمینه تخصصی خود، بهترین نمونه داخلی محسوب می‌شود، بخش‌های متنوعی از جمله تمام اصول کلی در زمينه خودمراقبتي و پيشگيري را در‌بر‌می‌گیرد.

برچسب‌ها: تکنولوژیایدهسلامت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا