گوگل نسخه نهایی پلتفرم اینترنت اشیاء خود را عرضه کرد
Android Things: ۸

گوگل نسخه نهایی پلتفرم اینترنت اشیاء خود را عرضه کرد

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۰:۱۹ | ۴ دقیقه

«Android Things» پلتفرم اینترنت اشیاء گوگل برای توسعه دهندگان است.

نوپانا، به نقل از دیجیاتو: علی رغم اینکه پیش از این نسخه بتا ارائه شده بود، ولی تعدادی از کمپانی ها از مدت ها پیش شروع به ساخت محصولات مبتنی بر این سیستم عامل کرده بودند. همچنین پیش از این گوگل خبر از همکاری با شرکت های JBL، لنوو، ال جی و سونی برای توسعه نمایشگری هوشمند با بهره از Android Things داده بود.

پلتفرم مورد بحث گوگل کیت های توسعه نرم افزار مورد نیاز برای توسعه دهندگان را فراهم می کند تا به این طریق بتوانند تمامی انواع تجهیزات اینترنت اشیا از جمله لوازم خانگی را به این پلتفرم مجهز کنند.

همچنین گوگل با سایر کمپانی های سازنده سخت افزار همکاری می کند و کنسول های ویژه توسعه دهندگان و نیز کیت توسعه نرم افزار را در اختیار آنها قرار می دهد تا بتوانند دستگاه های بهره مند از این پلتفرم را مدیریت کرده و به روز رسانی ها را از راه دور برای دستگاه ها ارسال کنند.

android things
 

گوگل وعده داده که تا مدت۳ سال بسته های امنیتی و نیز رفع اشکالات پایداری این پلتفرم را ارائه خواهد داد. با این حال سازندگان می توانند مدت زمان پشتیبانی گوگل را افزایش دهند.

بنا بر گفته گوگل کیت توسعه نرم افزاری Android Things در فاز preview به تعداد ۱۰۰ هزار بار دانلود شده و بیش از ۱۰ هزار توسعه دهنده بازخوردهای خود را در فاز بتا ارائه کرده اند.

کاربران غیر تجاری می توانند پیش از عرضه محصول خود به بازار تا ۱۰۰ دستگاه مبتنی بر Android Things را از طریق کنسول ارائه شده مدیریت کنند. به محض اینکه تعداد از این میزان فراتر رود یا قصد عرضه تجاری محصول خود را داشته باشند، باید با گوگل توافق نامه ای را منعقد کنند.

گوگل همچنین همزمان با رونمایی از اولین نسخه این پلتفرم از پشتیبانی از برخی از ماژوال های سخت افزاری ویژه اشیاء از جمله SDA624 کوالکام و MT8516 مدیاتک داده است. البته Raspberry Pi 3 Model B و نیز NXP i.MX7D پیش از این نیز در لیست سخت افزارهای مورد پشتیبانی قرار داشتند و کاربران همچنان می توانند از آنها بهره ببرند.

برچسب‌ها: اینترنت اشیاگوگل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.