استارت‌آپ و تاثیری‌ پایدار
چهار نکته حیاتی برای کارآفرینان ۹

استارت‌آپ و تاثیری‌ پایدار

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۷:۲۴ | ۷ دقیقه

حرف‌ها، اعمال و ظواهر در روزهای اولیه استارت‌آپ بسیار تاثیرگذاراند.

نوپانا به نقل از دریک آنلاین: آشکار است که استارت‌آپ شما مانند فرزندتان است و زمانی‌که قصد دارید آن‌را به دنیا معرفی کنید طبیعتاً می‌خواهید که همه آن را مانند خودتان دوست بدارند.

اما تاثیر اولیه‌ یک استارت‌آپ برخلاف تاثیری که کارآفرینان انفرادی روی دیگران می‌گذارند، چیزی بیشتر از یک دست‌دادن محکم، لباس شیک و یا لبخند صادقانه است.

می‌توان گفت، ترکیب وقایع و مکالمات مختلف که در طی چندین ماه به طور هماهنگ رخ‌داده‌اند در این امر تاثیرگذارند.

در روزهای ابتدایی استارت‌آپ، روی هر کسی که با آن برخورد دارید تاثیر می‌گذارید. چه روزنامه‌نگار باشد، چه سرمایه‌گذار یا یک آدم با نفوذ در کار، یا حتی پیک موتوری یا پیتزافروشی محل. هر عملی که انجام می‌دهید به نحوی معرف استارت‌آپتان است.

به محض اینکه وارد مقطع حیاتی تاثیر اولیه می‌شوید، به یاد داشته باشید که چهار نکته ‌زیر را انجام دهید:

1- هویت آشکار داشته  باشید

اگر می‌خواهید به یک ملاقات یا مراسم بروید، هویتتان را فراموش نکنید. سرمایه‌گذاران کارآفرین و تصمیم‌گیرندگان اصلی آنقدر با افراد مختلف سروکار دارند که بعد از مدتی همه‌ افراد برایشان یکی می‌شوند. به همین‌دلیل بهتر است که با کلمات و رفتار خاص از دیگران متمایز شوید.

اگر به وب‌سایت شرکت من سری بزنید متوجه می‌شوید که ما از غیرعادی بودن استقبال می‌کنیم و از همکاری با شرکت‌های جاه‌طلب لذت می‌بریم. ما  این حقیقت را هم به‌صورت نوشتار هم به‌صورت حضوری نشان می‌دهیم و اطمینان داریم که حرف‌ها، اعمال و ظواهرمان به تاثیری که می‌خواهیم به آن برسیم کمک می‌کند. از لباس بتمنی که یکی از کارمندان بر تن می‌کند گرفته تا نشان دایناسوری که من بر روی کت چرمی‌ام سنجاق می‌کنم.

2- شخصیت کسی که با او صحبت می‌کنید را در سطح بالا ببینید

اینکه شخصی فکر کند شما باهوش و جذاب هستید خوب است ولی بهتر است او نیز فکر کند که شما او را باهوش و جذاب تصور میکنید. بعضی‌ از انسان‌ها  همیشه سعی می‌کنند راهی پیدا کنند که ما احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم؛ این یک مهارت حیاتی برای کارآفرینان است.یک راه برای رسیدن به این هدف این است که علاقه‌ خود را به دیگران نشان دهید. نامشان را به خاطر بسپارید، درمورد پیشینه‌ آنها سوال کنید و سرگرمی‌ها و علایقشان را پیدا کنید. انجام این کار یک روش صادقانه برای خلق ارتباط انسانی است که من باور دارم قوی‌ترین نوع تاثیر اولیه‌ای است که شما و شرکت شما می‌تواند روی دیگران بگذارد.

3- یادبگیرید از نقاط ضعفتان استفاده کنید

ضعیف بودن یک راه  استراتژیک برای به وجود آوردن رابطه‌ صادقانه است. یادتان باشد که گفتم «استراتژیک» چون نباید تاریک‌ترین و عمیق‌ترین ترس‌ها و رازهایتان را با هرکسی در میان بگذارید. بلکه، آن اطلاعاتی را در اختیار طرف مقابل بگذارید که نشان دهد انسان شجاعی هستید که چندین نقطه ضعف دارد.

یکی از بهترین کارهایی که در یک مکالمه می‌توانید انجام دهید این است که کاری کنید شخص مقابل احساس کند مورداحترام و تحسین شما است. با در میان گذاشتن ضعف‌هایتان رابطه کاری را به یک رابطه دوستانه تبدیل می‌کنید. بیشتر افراد داشتن یک رابطه‌ی دوستانه را ترجیح می‌دهند. شاید تعجب کنید که این امر  چقدر می‌تواند بر جنبه‌ کارشما تاثیر مثبت بگذارد.

4- اعتماد به نفس را فراموش نکنید

با اینکه حرف‌ها، اعمال و مدل یک استارت‌آپ همگی نکات کلیدی هستند ولی اگر اعتماد به نفس  همراه آن‌ نباشد ارزش زیادی ندارند. اگر از لباس‌هایتان حس خوبی داشته باشید،  این حس می‌تواند به شما کمک کند، پس شلوار مورد علاقه، شال مورد علاقه یا لباس و هر چیزی که باعث می‌شود حس یک میلیونر را داشته باشید بر تن کنید. همچنین، این را در نظر بگیرید که می‌توانید قبل از حضور در یک مراسم بزرگ، ژست  قدرتمندانه‌ خود را تمرین کنید.

من یک جفت چکمه‌ مورد علاقه دارم که موقع زمستان پا می‌کنم و به من این حس را می‌دهند که آماده تسخیر روز هستم. حتی برای تماس‌های مهم هم چکمه‌هایم را پا می‌کنم تا اعتماد به نفسم بالا برود.

تاثیر اولیه‌ استارت‌آپ شما، در یک مقطع زمانی به وجود می‌آید نه یک لحظه‌ خاص. ولی این تاثیر، به شدت بستگی به برخورد ابتدایی شما و کارمندان‌تان در مواجهه با دیگران دارد.

دنیای کسب‌وکار هیچ‌گاه نمی‌خوابد. هیچ‌وقت نمی‌دانید با چه کسی برخورد خواهید داشت  و هیچ‌وقت هم نمی‌دانید آن پیک موتوری پیتزافروشی چه می‌داند.پس می‌ارزد که آماده باشید.

برچسب‌ها: کارآفریناستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.