50 روش بالابردن بازده کاری
قسمت چهارم ۸

۵۰ روش بالابردن بازده کاری

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۸ | ۵ دقیقه

بعضی از کارها ساده به نظر می‌رسند، اما انجام آن‌ها زندگی و کار شما را دگرگون می‌کند.

نوپانا: هیچ اهمیتی ندارد که تا امروز چه بازده‌ای داشته‌اید. از این به بعد فرصت را برای بیشتر کردن کارایی خود غنیمت بشمارید. قسمت چهارم:

16- ذهن خود را خلوت کنید

هرچه دغدغه‌های اضافی را کمتر کنید، تمرکز شما روی کارهای اصلی بیشتر می‌شود. بالا رفتن تمرکز نیز بازده را بیشتر می‌کند. در قسمت‌های قبلی اشاره شد که مراقبه کردن را در برنامه خود داشته باشید. این کار برای آرام شدن ذهن، بالا رفتن سطح هشیاری و تمرکز بسیار مفید است.

17- منظم باشید

وقتی همه چیز سازماندهی‌شده و دقیق پیش برود، سختی کار کمتر می‌شود. هرچه یک سیستم منظم‌تر و با برنامه پیش برود، بازده کار آن بهتر و ماندگارتر خواهد بود. همه‌چیز را به طور دقیق فایل‌بندی و ذخیره کنید و از موارد ضروری فایل پشتیبان داشته باشید. حادثه خبر نمی‌کند و این ما هستیم که باید برای هر خطری آماده باشیم.

18- به دیگران اختیاراتی بدهید

گاهی یکی از افراد، در زمینه‌ای از ما خاص تخصص بیشتری دارد. گاهی نیز فرصت انجام همه کارها را نداریم و می‌توانیم از زمان استفاده‌های بهتری بکنیم. در این مواقع بهتر است بخشی از کار را به‌عهده فردی قابل اعتماد بگذاریم. با این‌کار روحیه کار تیمی نیز ایجاد می‌شود و دیگران نیز احساس اهمیت می‌کنند.

19- صرفه‌جویی کنید

در مورد سپردن بخشی از کار به دیگران، حتماً لازم نیست که بهترین فرد ممکن را انتخاب کنید. این کار ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. می‌توانید به در اینترنت افرادی پیدا کنید که علاوه بر کیفیت مطلوب، با هزینه کمتری کار را برای شما انجام می‌دهند. در زمینه انجام کارهای تصویری و گرافیکی، پیدا کردن این افراد کار دشواری نیست.

20- عوامل حواس‌پرتی را از بین ببرید

در هر موقعیتی، چیزی پیدا می‌شود که حواس مارا پرت کند. مواردی مانند شبکه‌های مجازی، تلویزیون، رادیو و غیره. قبل از شروع کار همه آن‌ها را کنار بگذارید. وجود هرکدام از آن‌ها تمرکز شما را از بین می‌برد. در زمان‌های استراحت سراغ آن‌ها بروید، خواهید دید که هیچ چیزی را از دست نداده‌اید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت اول)

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت دوم))

50 روش بالابردن بازده کاری: (قسمت سوم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا