هدف مایکروسافت، کسب‌وکارهای نوپای هندی
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت: ۷

هدف مایکروسافت، کسب‌وکارهای نوپای هندی

توسط علی موسوی | ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۷:۰۵ | ۳ دقیقه

در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ استارت‌آپ هندی در زمینه سرویس‌های ابری ایجاد شده است.

نوپانا به نقل از ایتنا: مایکروسافت اعلام کرد در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ استارت‌آپ هندی در زمینه سرویس‌های ابری ایجادشده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در رویدادی که درزمینه استارت‌آپ‌ها در بانگالور هند برگزار شد گفت: کسب و کارهای نوپای هندی سرویس‌های ابری را هدف قرار داده‌اند و در دوازده ماه گذشته بیش از ۲۰۰۰ مورد استارت‌آپ در این بخش ایجادشده است.

او افزود: افزایش تعداد توسعه‌دهندگانی که سرویس‌های خود را در یک پایگاه داده بیومتریک که از اسکن عنبیه چشم و اثر انگشت تشکیل‌شده می‌سازند یک فرصتی طلایی پیش روی مایکروسافت می‌گذارد.

در هند دولت برنامه جدیدی با هدف تبادل اطلاعات دیجیتال سیستم بیومتریک(Aadhaar) تدوین کرده است. این اطلاعات به‌عنوان مکانیسم احراز هویت برای سرویس‌هایی که بخش خصوصی ارائه می‌دهد اجرا خواهد شد.

در این بین مایکروسافت می‌تواند برای ایجاد زیرساخت مناسب با بسیاری از توسعه‌دهندگان برای ساخت سریع سرویس‌هایشان همکاری کند. برای مثال استریدز (strides software solutions) برای بانک‌های اهدای خون سیستم احراز هویت ارائه می‌دهد و از آزور مایکروسافت برای سرویس‌دهی به ۶۵ بانک در شش هفته استفاده می‌کند. ضمن اینکه ممکن است مایکروسافت در هند در ارائه خدمات احراز هویت ادهار هم نقش ایفا کند.

نادلا با اشاره به این موضوع گفت: علاقه‌مند به گسترش خدمات شرکت نظیر آفیس یا دینامیک ۳۶۵ هستم، چون نقش مؤثری در پیشرفت ایندیا استک دارند.

او افزود: فلیپکارت، یکی از ستاره‌های خرده‌فروشی هند که پیش از این از مراکز داده خود استفاده می‌کرد اکنون از آزور به‌عنوان پلتفرم ابری عمومی استفاده می‌کند.

مدیرعامل مایکروسافت به اعلام اخیر مؤسسه گارتنر اشاره کرد و گفت: ارزش بازار سرویس‌های ابری عمومی هند در سال ۲۰۱۶ معادل ۱.۳ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است. این عدد امسال به ۱.۸ میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ به ۴ میلیارد دلار افزایش یابد.

در این رویداد نادلا با ناندان نیلکانی شخص اول پروژه ادهار گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپخدمات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی موسوی

علی موسوی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران است. او در زمینه کسب‌و‌کار‌های نوپا فعال است و به تولید محتوا می‌پردازد.