همفکر؛ گفتگویی سازنده برای علاقه‌مندان به استارت‌آپ
دایداری استارت‌آپی ۸

همفکر؛ گفتگویی سازنده برای علاقه‌مندان به استارت‌آپ

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۹:۳۷ | ۵ دقیقه

همفکر اصفهان بر اساس یک الگوی خاص و به منظور شبکه سازی و آشنایی کارآفرینان و صاحبان ایده در اصفهان تشکیل شده است.

نوپانا، به نقل از ایمنا: سهیل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه "همفکر" رویدادی با هدف شبکه‌سازی و به منظور آشنایی کارآفرینان و صاحبان ایده با یکدیگر است، اظهار کرد: در این مکان صاحبان کسب وکار، فعالان بخش فنی و طراحان با یکدیگر آشنا شده و در صورت تمایل به شبکه‌سازی با یکدیگر می‌پردازند.

وی در مورد تفاوت همفکر با استارتاپ‌ویکند، گفت: استارتاپ ویکندها یک کارگاه فشرده است که در یک یا دو روز برگزار شده و داخل آن کارگاه و کارعملی انجام می‌شوند و بعد از آن افراد از هم دور می‌شوند و شاید دیگر با یکدیگر ملاقاتی نداشته باشند.

محمدی با اشاره به رویداد هم‌نت، گفت: در این رویداد از افراد شرکت‌کننده درخواست می‌شود ایده‌ای را ارائه دهند، تیم تشکیل دهند، با یکدیگر مشورت کنند و در نهایت ایده خود را پرورش داده و آن را برای مسوولان حاضر در برنامه بیان کنند.

وی ادامه داد: در حالیکه در همفکر اینگونه نیست، این رویداد هر هفته به میزبانی یکی از شرکت‌های استارتاپی برگزار می‌شود، شرکت در آن برای تمام افراد آزاد است ضمن اینکه در این مکان می‌توان افراد جدیدی را ملاقات کرد، با او صحبت می‌کند و برحسب تخصص و با همفکری روی یک استارتاپ ویژه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مجری طرح همفکر در اصفهان با بیان اینکه این برنامه از تهران با همین ساختار آغاز شد و همچنان در شهرهای دیگر با همین روش انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همفکر اصفهان حدود سه سال است که به صورت هفتگی برگزار می‌شود و این هفته یکصد و سی وهفتمین همفکر به میزبانی "پویتک" انجام گرفت.

وی با بیان اینکه همفکر در این سه سال بیشتر از ۱۲ تا ۱۵ برگزار کننده داشته است، افزود: این افراد هر کدام یا در فعالیت استارتاپی هستند یا به فعالیت آموزشی در حوزه کسب وکار مشغول هستند.

مجری طرح همفکر اصفهان با اشاره به شرکت "پویتک"، تصریح کرد: این شرکت یک مرکز تخصصی چند رشته‌ای در زمینه‌ آموزش و کسب‌وکار است که فرد را از هدایت تحصیلی و شغلی تا راه اندازی کسب‌و کار حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه کسب درآمد، جزء جدا نشدنی هر کسب‌وکاری است، گفت: پویتک در تلاش است تا در مسیرهایی گام بردارد که در راستای حل مشکل واقعی زندگی مردمان، افقی نو نمایان کند، با این نگاه، پویتک از کسب‌وکارهای نوپا با رویکرد حل چالش‌های جامعه‌ ایرانی حمایت می‌کند.

محمدی در مورد حوزه فعالیت این گروه‌، اظهار کرد: توسعه فردی و منابع انسانی، تکنولوژی آموزشی، گردشگری و محیط ‌زیست و سلامت از محورهای فعالیت این گروه است.

وی ادامه داد: برگزاری مدرسه تابستانی کسب و کار پویتک و اکران سری مستندهای کارستان در سینما سوره اصفهان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی از فعالیت‌های اخیر پویتک است.

برچسب‌ها: رویداد استارت‌آپیهمفکر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.