حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان
رنجبر تاکید کرد: ۸

حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۴:۴۷ | ۸ دقیقه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از اولویت های معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت حداکثری از استارت‌آپ ها و شرکت های دانش بنیان، هسته ها و واحدهای فناور است و برگزاری این رویداد، در قالب اجرای این سیاست‌هاست‌.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اختتامیه رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت حوزه سلامت به همت حوزه علوم پزشکی و واحد تهران غرب برگزار شد.

دکتر بیژن رنجبر در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به سمت تبدیل شدن به دانشگاه تقاضامحور و تحول‌گرا حرکت می کند، گفت: این دانشگاه با توجه به اینکه هنوز وارد نسل سوم دانشگاه ها نشده است، گام های خود را برای ورود به نسل چهارم برداشته است و تلاش دارد فعالیت های خود را در قالب حل مشکلات کشور تعریف کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم مسائل مربوط به اقتصاد نفتی و معضلات اجتماعی را برطرف کنیم به طوری که پیشرفت علم و فناوری منجر به حل و فصل نیازهای کشور شود و فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تولید ثروت پیش برود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران از نظر رشد علمی در رتبه ۱۶ و از نظر نوآوری در رتبه ۷۵ جهانی قرار دارد، گفت: با توجه به جایگاه ایران در رشد علمی و نوآوری، آمار کسب‌وکار کشورمان رضایت‌بخش نیست و اکنون در جایگاه ۱۲۰ جهان قرار دارد. به این معناست که ما رشد علمی داریم اما این رشد به معنای پیشرفت علمی با همه مولفه های آن نیست و ما نیازمند تحول در نظام یادگیری و آموزش هستیم.

تمرکز دانشگاه ها باید بر نیازمندی و تقاضاهای کشور باشد

دکتر رنجبر با اشاره به اینکه تمرکز دانشگاه ها باید بر نیازمندی و تقاضاهای کشور باشد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع، باید بازنگری و بازمهندسی در رشته های تحصیلی و تخصصی صورت گیرد و به سمت تاسیس رشته های جدید، جذب نوآوران خبره، رهبران نوآور و مهارت‌آموزی برویم.

وی با تاکید بر لزوم تحول در نظام پژوهش و فناوری گفت: تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی باید مبتنی بر بازار و فروش فناوری باشد و برای این کار نیازمند تغییر بودجه‌ریزی پژوهشی و تامین زیرساخت های لازم هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از اولویت های معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت حداکثری از استارت‌آپ ها و شرکت های دانش بنیان، هسته ها و واحدهای فناور است و برگزاری این رویداد، در قالب اجرای این سیاست‌هاست‌.

دکتر رنجبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بالایی در جذب ایده ها و راه‌اندازی شرکت های دانش بنیان دارد به طوری که در در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که همزمان با هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، از میان ۱۱۰۰ محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۶۰ محصول در معرض نمایش قرار گرفت که همه این محصولات به فروش داخلی و خارجی رسیده بودند و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر این نمایشگاه انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان تیزهوش و پتانسیل بالا مواجه هستیم، گفت: با همت مدیران این دانشگاه، می تونیم به نقطه‌ای برسیم که سال ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب هر متقاضی ورود به دانشگاه باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند با حمایت از ایده ها و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی که در حوزه IT فعالیت می کنند، به روند تبدیل ایده به محصول و رشد شرکت های دانش بنیان کمک شایانی داشته باشد.

دکتر داداندیش: ۱۲۰ دانشجو در رویداد ایده تا عمل رقابت کردند

دکتر پروین داداندیش در این مراسم با بیان اینکه کار ارزنده‌ای با همکاری معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد تهران غرب آغاز شده است، گفت: چند ماه پیش تفاهم‌نامه همکاری بین واحد تهران غرب و علوم پزشکی تهران در سطح اساتید و دانشجویان به امضا رسید و این رویداد در قالب اجرای همان تفاهم‌نامه برای دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی این دو واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ادامه داد: در این رویداد سه‌روزه، ۱۲۰ نفر از این دانشجویان در قالب گروه های تخصصی، ایده های دانش بنیان خود را بررسی و در معرض داوری قرار دادند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو، بخش اعظمی از بار آموزش و پژوهش کشور را بر دوش دارد، گفت: این دانشگاه می تواند در حوزه حل مشکلات کشور پیشقدم بوده و با کمک دانشجویان باانگیزه و خلاق خود، در این مسیر اثرگذاری داشته باشد.

برچسب‌ها: شرکت‌های دانش‌بنیاناستارت‌آپحمایت از استارت‌آپ‌هادانشگاه آزاد اسلامیبیژن رنجبرپروین داداندیشاختتامیه رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.