دنبال اسم ایرانی برای استارت آپ‌ها هستیم
حداد عادل مطرح کرد: ۸

دنبال اسم ایرانی برای استارت آپ‌ها هستیم

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۶:۱۹ | ۲ دقیقه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به استارت آپ های موفقی مانند الوپیک که حضور فعال در جامعه دارند، گفت: باید نامی مناسب و ایرانی برای این کسب و کار نوین برگزینیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ غلامعلی حدادعادل‌ افزود: این کسب و کار نوین چند وقتی است که در جامعه بسیار فعال شدند. ما در فرهنگستان زبان و ادب بحثی داریم که معادل‌های فارسی را دریافت و نهایی کنیم یا اسمی که مناسب باشد برای این موارد انتخاب کرده و برگزینیم.

وی گفت: پیشنهادهایی در این زمینه شده است و داریم بررسی می‌کنیم و قطعا در یکی دو ماه آینده نام مناسب برای استارت آپ انتخاب خواهد شد.

حدادعادل با اشاره به اهمیت استارت آپ‌ها در زمینه‌های مختلف بویژه تسهیل گری و ایجاد اشتغال گفت: این کسب و کار نوین باید در کارهای فرهنگی هم ورود کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بزرگترین جشنواره استخدامی کشور قرار است در دو روز ۲۰ هزار نفر جذب الوپیک شوند، گفت: این کسب و کار نوین در بسیاری از کشورها جواب مناسب داده‌اند و به نظر می‌رسد ما هم باید بر این پتانسیل آن‌ها تمرکز بیشتر داشته باشیم.

برچسب‌ها: استارت‌آپغلامعلی حداد عادلشورای عالی انقلاب فرهنگینام فارسی استارت‌آپفرهنگستان زبان و ادب فارسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.