کارگاه کابردی گوگل آنالیتیکس توسط آکادمی کارآفرینی تهران در تاریخ ۲۷ و ۲۸ بهمن ۹۶ در ساختمان انستیتو مهندسی نفت پردیس فنی دانشگاه تهران برگزار میشود.
نوپانا: گوگل آنالیتیکس یکی از مهمترین ابزارهای رایگانی است که در اختیار صاحبان سایتها است تا با آن به اندازهگیریی و اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی بپردازند.
گوگل آنالیتیکس به کاربران کمک میکند کانالهای ورودی بازدیدکنندگان و رفتار آنها را بررسی کرده و هدفگذاری کنند و نرخ مشارکت بازدیدکنندگان را رصد کنند. فیلترکردن گزارشها، بررسی ترافیک سایت، ارزیابی بازخوردهای سئو و ساخت اهداف (Goals) و بررسی آنها از جمله مباحث هستند که در این کارگاه مطرح میشوند.
ثبتنام این کارگاه از طریق سایت ایوند انجام میپذیرد و علاقمندان میتوانند با مراجعه به این سایت تا ۲۷ بهمن ۹۶ اطلاعات خود را ثبت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
سرفصلهای ارائه شده در این کارگاه به شرح زیر میباشند:
- ساخت حساب در گوگل آنالتیکس
- نصب کد بر روی سایت
- بررسی داشبورد، نمودارها و جداول
- فیلتر کردن گزارشهای اختصاصی
- نگاهی به دموگرافی و علایق مخاطبان
- دنبال کردن تعاملات مخاطبان از طریق گزارشهای رفتاری
- بررسی ترافیک سایت از طریق گزارشهای جذب مشتری
- مشاهده محتوای به اشتراک گذاشتهشده و مخاطبان ورودی از طریق گزارشهای اجتماعی
- ارزیابی بازخوردهای سئو
- ساخت اهداف (Goals) و بررسی آنهاانتقال سایت از شبکه داخلی به اینترنت و بلعکس
- حفظ امنیت و بکاپ گیری سایت
مدرس این کارگاه نیز حامد فردوسآرا است که هماکنون موسس و مدیرعامل چی بپوشم و مشاور فلایتیو است.
هسته مرکزی آکادمی کارآفرینی تهران فعالیت خود را به عنوان یک تیم دانشجویی از سال ۱۳۹۳ در دانشکدهی کارآفرینی دانشگاه تهران و با مجموعه سمینارهای «کافه کارآفرینی» به منظور ارتباط دانشگاه و صنعت، انتقال تجارب کارآفرینان موفق، آموزش مهارتهای کارآفرینی و ایجاد انگیزه برای شروع کسبوکار توسط دانشجویان و علاقهمندان جهت رشد زیستبوم کارآفرینی کشور آغاز کرده است.
گفتنی است این رویداد با حمایت رسانهای نوپانا (پایگاه علمی-تحلیلی کسبوکارهای نوپا) به نشانی http://nopana.ir برگزار میشود و کد تخفیف ۲۰ درصدی nopana برای همراهان این پایگاه اختصاص داده شده است.