25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت
قسمت پنجم ۸

۲۵ نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۹:۵۵ | ۴ دقیقه

مدیریت، فقط انجام امور اداری نیست و شامل نکات مهمی می‌شود.

 نوپانا: بهتر شدن شما به‌عنوان مدیر، بهتر شدن تیم است. تشویق، انگیزه دادن و آماده کردن شرایط پیشرفت تیمی کار شماست. قسمت پنجم (قسمت آخر):

21- به استقبال چالش بروید

تیم را در فرآیند رشد و نوآوری درگیر کنید، این چیزی است که همه اعضا آن را می‌خواهند. از همه بخواهید آستین همت را بالا بزنند و مشارکت کنند. وقتی افراد بدانند در آینده کسب‌وکار نقش دارند، بازده خود را بالا می‌برند. این کار نه تنها برای شرکت مفید است، بلکه در زندگی شخصی و آینده همه تاثیر مثبت می‌گذارد.

22- اعضای تیم را بشناسید

همیشه جدای از کار وقتی را با اعضای تیم بگذرانید تا همدیگر را بیشتر و بهتر بشناسید. وقتی افراد ببینند شما نسبت به ذهنیات و درونیات آن‌ها شناخت دارید و تلاش می‌کنید آن‌ها را بیشتر بشناسید، با حس بهتری کار می‌کنند و نهایت خلاقیت خود را به‌کار می‌برند.

23- شفاف باشید

یک مدیر خوب، همان‌طور که اعضای تیمش را به‌خوبی می‌شناسد،  به آن‌ها اجازه می‌دهد که او را بشناسند. لازم نیست چیزی مخفی بماند و باید با صراحت برخورد کرد. با ایجاد شرایط شناخت برای افراد تیم، مشکلات سریع‌تر حل می‌شوند و درصد اعتماد متقابل بین مدیریت و افراد بالا می‌رود.

24- جلسات طوفان ذهنی بگذارید

ذهن خود و اعضای تیم را مانند هم ببینید. یعنی خود را جدا نکرده و اگر ایده‌ای هست، سریع آن را عملی نکنید و با اعضای تیم درمیان بگذارید و آن‌را دسته‌جمعی چکش‌کاری کنید. جلسات طوفان ذهنی باعث می‌شوند که افراد در زمان‌های خالی خود به ایده‌های تازه فکر کنند.

25- در دسترس باشید

در اختیار تیم بودن، بخشی مهمی از مدیریت به شمار می‌آید. اگر هرکدام مسئله یا سوالی داشتند باید با خیال راحت با شما در میان بگذارند. به‌وجود آوردن این فضا کار شماست. با وجود تکنولوژی‌هایی مانند تلفن همراه و برنامه‌های ارتباطی مدرن، این ‌کار سختی به نظر نمی‌رسد.


ادامه مطلب را در قسمت‌های بعد بخوانید

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت اول)

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت دوم)

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت سوم)

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت چهارم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا