25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت
قسمت سوم ۸

۲۵ نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۳:۱۰ | ۴ دقیقه

مدیریت، فقط انجام امور اداری نیست و شامل نکات مهمی می‌شود.

 نوپانا: بهتر شدن شما به‌عنوان مدیر، بهتر شدن تیم است. تشویق، انگیزه دادن و آماده کردن شرایط پیشرفت تیمی کار شماست. قسمت سوم:

11- حتماً نباید به هر چیزی پاسخ بدهید

شما علامه دهر نیستید و لازم نیست برای هر مسئله‌، جوابی داشته باشید. بدون هیچ نگرانی خاصی بگویید «نمی‌دانم»، «نظر شما درست‌ است» و غیره. جای تظاهر به دانا بودن، از چالش‌های این‌گونه استقبال کنید و سعی کنید هر مسئله را به‌صورت تیمی حل کنید و در کنار هم یاد بگیرید.

12- نترسانید

تیم را از راه ترس و تهدید، به فعالیت بیشتر مجبور نکنید. مدیران بزرگ، مربی و معلم تیم خود بوده و در کنار آن‌ها هستند. بیرون گود ایستادن و فریاد زدن بر سر اعضای تیم، بزرگترین اشتباه ممکن یک مدیر استارت‌آپی است.

13- مدیران آینده را تربیت کنید

با رشد و پیشرفت کسب‌وکار، برای بخش‌های مجزای کار، به مدیران تازه‌ای نیاز دارید. برای اعضای تیم این مسیر را هموار کنید تا هرکدام از آن‌ها روزی مدیر موفقی شود. این کار را با دادن توانایی تصمیم‌گیری به آن‌ها انجام دهید. ارزش این توانایی را زمانی متوجه می‌شوید که خود درگیر مسئله‌ای هستید و به کسی برای جانشینی نیاز دارید.

14- اهداف شخصی افراد را رشد دهید

مدیران موفق به اعضای تیم این شهامت را می‌دهند تا به‌دنبال اهداف بزرگ و شخصی خود نیز بروند. برای آن‌ها فرصت‌های رشد ایجاد کنید و اجازه بدهید گاهی حتی شکست بخورند. همچنین می‌توانید برای آن‌ها فرصت‌هایی ایجاد کنید که خارج از سازمان و کسب‌وکار شما به دنبال موفقیت بروند.

15- ضعف‌ها را از بین ببرید

اگر یکی از اعضای تیم دچار مشکل شد، او را نه کنار بگذارید و نه به او بگویید که اشتباهش را تکرار نکند. در مورد همان مشکل به‌وجود آمده، با او حرف بزنید. نصحیت نکنید. اگر در آن زمینه اطلاعات درستی دارید، تنها برایش توضیح دهید که از دید شما عوامل ایجاد آن مشکل کدام هستند و او کجا دچار اشتباه شده‌ است. بعد از آن به او بگویید که چگونه می‌تواند جبران کند و تاکید کنید که در کنار او هستید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعد بخوانید

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت اول)

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت دوم)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا