25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت
قسمت دوم ۸

۲۵ نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۱۳:۱۰ | ۳ دقیقه

مدیریت، فقط انجام امور اداری نیست و شامل نکات مهمی می‌شود.

 نوپانا: بهتر شدن شما به‌عنوان مدیر، بهتر شدن تیم است. تشویق، انگیزه دادن و آماده کردن شرایط پیشرفت تیمی کار شماست. قسمت دوم:

تعیین هدف و رسیدن به آن‌ همیشه خوشایند است، اما تک‌روی، دخالت ندادن و عدم تشویق اعضای تیم در این روند، اشتباه است. اعضای تیم را به چشم ماشین‌هایی برای موفقیت برند خود نبینید و مطمئن باشید همراه کردن اعضای تیم موفقیت بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد.

7- به وعده‌ها عمل کنید

اگر برای انجام کاری برنامه خاصی ندارید، آن را به زبان نیاورید. وقتی کاری که گفته‌اید را انجام می‌دهید، احترام اعضای تیم به شما چند برابر می‌شود. در این صورت است که اعضا نیز در مراحل دشوار به شما کمک می‌کنند تا روند موفقیت دچار اخلال نشود.

8- قاطع باشید

زمانی که بر سر چندراهی قرار گرفتید، بدون حرف و حدیث و نشان دادن ضعف، درست‌ترین تصمیم را بگیرید. تا قاطع نباشید و تصمیمات عملی نگیرید، پیشرفتی در کار نخواهد بود. تعویق در تصمیم‌گیری شما را ضعیف جلوه می‌دهد. با قاطعیت شما در تصمیم‌گیری، اعضای تیم نیز قاطعانه به سمت حل مشکلات می‌روند.

9- احساسات خود را بروز دهید

کسی علاقه‌ای به کار با افراد بی احساس ندارد. شما ربات نیستید، پس احساسات خود را بروز دهید. لبخند بزنید، بخندید و با اعضای تیم شوخی کنید. ساده‌ترین کارها را اگر با حس خوب و انرژی مثبت انجام دهید، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. نگرش مثبت جلوی بسیاری از مشکلات را می‌گیرد.

10- فضا را راحت کنید

اگر به مشکلات اعضای تیم رسیدگی نکنید، کار شما دچار رکود می‌شود. فضای باز کاری را برای همه به‌وجود بیاورید و به آن‌ها انگیزه واقعی بدهید. به افراد بعد از انجام هر کار مسیر رشد را نشان دهید و برای آن‌ها احساس جدایی از تیم را از بین ببرید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت اول)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا